12.11.2013

Szkło z gumą

Łączenie usług dla zmotoryzowanych, na przykład wulkanizacji z wymianą szyb, to możliwość pozyskania nowych klientów. Tak robi NordGlass.

Na polskim rynku działa ok. 20 tys. warsztatów samochodowych. Nie wiadomo jednak dokładnie jaką posiadają specjalizację. Jednym ze sposobów na dywersyfikację działalności jest połączenie jej z serwisem wymiany szyb. Potrzebne jest oczywiście miejsce w już działającym warsztacie albo jego rozbudowa. Taką możliwość przewiduje NordGlass, franczyzowa sieć serwisów wymiany szyb.

Placówka NordGlass z zewnątrz

Inwestycja w serwis NordGlass wnosi ok 35 tys. zł.

- W Wolsztynie działa nasz franczyzobiorca, który oprócz tego, że jest dealerem francuskich aut, prowadzi także punkt naprawy szyb pod naszym szyldem oraz oferuje usługi wulkanizacyjne. Uważamy, że szersza oferta, czyli w tym przypadku naprawa, wymiana i pielęgnacja szyb oraz wulkanizacja, jest dobrą okazją do rozwoju prowadzonego biznesu. Łączenie poszczególnych usług dla zmotoryzowanych to także możliwość pozyskania nowych klientów – twierdzi Michał Zawadzki, kierownik działu marketingu i rozwoju NordGlass.

Przedsiębiorca, który prowadzi wulkanizację posiada już pewną bazę klientów i zna lokalny rynek. Wie zatem, jakie inne usługi może włączyć do swojego portfolio. Nie musi przy tym inwestować w całą warsztatową infrastrukturę od początku. Właściciele wulkanizacji zarabiają głównie w sezonie wiosennym i jesiennym. Aby to zmienić rozszerzają pakiet usług. - Wkrótce uruchomię stanowisko do naprawy amortyzatorów i klocków hamulcowych, dzięki temu będę miał klientów przez okrągły rok – dodaje Piotr Dudek, właściciel wulkanizacji w Tomaszowie Mazowiecki.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0