19.11.2013

Lojalność na Facebooku

Franczyzowe marki gastronomiczne ścigają się w liczbie fanów w mediach społecznościowych. Fast food wygrywa z pizzerią.

Prawie trzy na cztery pizze wychodzące z pieców Da Grasso realizowane są z dostawą na wynos. Właściciel marki, która nie tak dawno temu przeszła rebranding, chce jeszcze bardziej wzmocnić ten kanał sprzedaży. Ma w tym pomóc wdrożenie systemu zamówień online, który swoim działaniem obejmie wkrótce wszystkie pizzerie Da Grasso. O "internetowej" popularności pochodzącej z Łodzi sieci świadczy liczba 100 tys. fanów facebookowego profilu firmy.

Fanpage na Facebooku Da Grasso.

Restauracje Da Grasso działają w 150 polskich miastach. Firmowy fanpage powstał we wrześniu 2010 roku, po ponad 3 latach zgromadził 100 tys. fanów.

- Da Grasso stawia na prowadzenie działań w mediach społecznościowych. Teraz chcemy, aby przełożyły się one na wzrost zainteresowania zamówieniami za pośrednictwem internetu i przy użyciu urządzeń mobilnych – zapowiada Magdalena Piróg, wiceprezes sieci pizzerii.

Liczba 100 tys. fanów brzmi imponująca, ale Da Grasso daleko do liderów. McDonald's Polska polubiło na Facebooku ponad milion osób (na całym świecie kilkadziesiąt milionów), zaś Pizzę Hut 195 tys. Telepizza i Pizza Dominium posiadają około 60 tys. fanów, zaś Subway 46 tys. fanów.

Fanpage to dla sieci gastronomicznej prawie darmowa forma promocja. Płacić trzeba tylko osobie publikującej posty. Sieci gastronomiczne informują o zbliżających się promocjach, organizują konkursy oraz zapraszają do nowo otwartych restauracji.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0