25.11.2013

Niestraszna im konkurencja

Właściciel franczyzowej szkoły Lingua Nova w Kaliszu konkuruje z ponad 25 szkołami językowymi. Robi to skutecznie.

Justyna Zielnik już od sześciu lat współpracuje na zasadach franczyzy z Lingua Nova. Aby rozpocząć działalność z firmą trzeba być przygotowanym na inwestycję w wysokości 50 tys. zł. Franczyzodawca organizuje szkolenia dla właściciela szkoły oraz zatrudnionych przez niego lektorów. Zapewnia również broszur i ulotek promujących placówkę oraz namiary na dostawców, m.in. materiałów dydaktycznych.
- Moja szkoła znajduje się w tzw. sypialni miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie największych osiedli w Kaliszu. W moim przypadku najlepiej sprawdza się reklama w przestrzeni miejskiej - billboardy i plakaty, jak również marketing szeptany- mówi Justyna Zielnik, franczyzobiorczyni kaliskiej Szkoły Języków Obcych i Agencji Tłumaczeń.

Lekcja w szkole Lingua Nova.

Większość szkół językowych powstaje na przełomie sierpnia i września, bo jest to najlepszy moment na uruchomianie tego typu działalności.

Właścicielka szkoły nie miała przed jej otwarciem doświadczenia w działalności edukacyjnej. Sama na co dzień nie prowadzi zajęć, ale zarządza swoim personelem. Lektorzy uczą głównie pracowników innych firm, bowiem klientów korporacyjnych jest więcej niż indywidualnych.

- Na kaliskim rynku istnieje zarejestrowanych ok. 25 szkół językowych. Biorąc pod uwagę fakt, iż szkoły językowe nie są jedynymi placówkami świadczącymi naukę języka obcego - prywatne korepetycje, nauka języka w szkołach i na uczelniach publicznych - muszę na bieżąco podejmować działania pozwalające mi prowadzić konkurencyjną firmę na rynku - dodaje Justyna Zielnik.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0