07.12.2013

Poseł franczyzobiorcą

Spar uruchomiło na Pomorzu dwa sklepy. Prezesem spółki, biorcy licencji, jest były poseł na Sejm.

Spar w ostatnim miesiącu otworzył trzy sklepy. Dwa z nich powstały w Olchowej (woj. podkarpackie) i Rożnowicach (woj. małopolskie). Obie miejscowości nie posiadają praw miejskich, a liczba ich mieszkańców nie przekracza łącznie 1,5 tys. Oznacza to, że do prowadzenia dochodowego biznesu nie trzeba od razu otwierać lokalu w galerii handlowej dużego miasta. Rynek spożywczy, szczególnie na prowincji, potrzebuje placówek handlowych.

Hipermarket Euro Spar w Ustroniu.

12 tysięcy sklepów Spar obsługuje każdego dnia 11 milionów klientów na całym świecie. Spar Polska działa od 1996 roku, a od 2010 roku należy do Grupy Kapitałowej Bać-Pol.

Kolejny sklep Spar powstał na Pomorzu - w Rumii. To drugi po placówce w Wejherowie sklep otwarty na północy Polski. Franczyzobiorcą obu sklepów jest spółka Maxtrade, której prezesuje Waldemar Nowakowski. W latach 2005-2007 był on posłem na Sejm RP, a obecnie pełni funkcje prezesa Polskiej Izby Handlu.

Sklep w Rumii otwarto w specjalnie zaadaptowanym obiekcie zlokalizowanym przy głównej trasie łączącej Rumię z Trójmiastem. Efektem dwumiesięcznych prac przygotowawczych jest sala sprzedaży o powierzchni 337 m2 i magazynie zajmującym 100 m2. Placówka wyposażona jest w dwie kasy główne i jedną dodatkową na stanowisku monopolowym. Otwarciu sklepu towarzyszyły degustacje lokalnych produktów: pieczywa, wędlin, sera i ciasta.

- Zależało nam, aby podczas otwarcia klienci mieli okazję spróbowania produktów, jakie docelowo znajdą się na półkach sklepu – mówi Leszek Nowakowski, członek zarządu Maxtrade. – Mimo że Spar to stosunkowo nowa sieć na Pomorzu, obserwujemy duże zainteresowanie ofertą sklepów wśród mieszkańców Trójmiasta. Ogólnoświatowa marka wywołująca pozytywne skojarzenia, oferująca wysoką jakość i ponadstandardowy asortyment, zdecydowanie przyciąga klientów. Będziemy starali się utrzymać i promować wizerunek Spar jako silnej marki delikatesowej poprzez rozszerzanie asortymentu w poszczególnych kategoriach.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0