Herbata i jogurt łączą siły

Dostosowanie istniejącego lokalu wymaga inwestycji na poziomie 35 tys. zł.
Środa
11.12.2013
Yogo Factory & Bubble Tea Concept próbuje zmienić konserwatywne gusta Polaków. Pewny sukces czy chwilowa moda?
 

Koncept Yogo Factory & Bubble Tea oferuje produkty, które już od kilku lat próbują na stałe zaistnieć w świadomości kulinarnej polskich konsumentów. Zaistnieć, dodajmy, z różnym skutkiem. Polacy są bowiem w kwestiach gastronomicznych usposobieni bardzo konserwatywnie – lody jadamy głównie latem, a herbatę pijemy głównie ciepłą. A jednak na rynku nie brakuje sieci, które próbują gusta Polaków aktywnie kształtować. Jedną z nich jest Yogo Factory, która w swoich lokalach zamierza serwować klientom mrożone jogurty i bąbelkową herbatę.

- Branża jogurtów mrożonych oraz bubble tea w Polsce jest w fazie początkowego rozwoju. Jest to bardzo obiecujący i szybko rosnący rynek. Obserwując inne wysokorozwinięte kraje europejskie, nie mówiąc już o azjatyckich czy amerykańskich, jesteśmy przekonani o wielkiej przyszłości i potencjale rynku jogurtów mrożonych – przekonuje Izabela Urbańska, PR manager sieci. - Widzimy coraz większą świadomość zdrowych trendów żywieniowych wśród konsumentów oraz panującą modę na bycie „fit”. Najwięcej klientów wybiera nasze produkty jako popołudniową przekąskę, ale nie brakuje również tzw. klientów „lunchowych”.

W sieci działają obecnie dwa punkty franczyzowe. Plany rozwoju na 2014 rok zakładają cztery nowe otwarcia w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.
– Preferowanymi lokalizacjami są dobrze funkcjonujące centra i pasaże handlowe oraz newralgiczne punkty w centrach miastach. Obecnie poszukujemy franczyzobiorców w Trójmieście, Zielonej Górze, Koszalinie i Lesznie – wylicza Izabela Urbańska.

Koncept skierowany jest zarówno do właścicieli istniejących już lokali gastronomicznych, jak i przedsiębiorców, którzy dopiero chcą wejść na rynek. W pierwszym przypadku wystarczy placówka o powierzchni 5 m2, nowy lokal powinien mieć od 15 do 80 m2. Dostosowanie istniejącego lokalu wymaga inwestycji na poziomie 35 tys. zł, natomiast do budowy punktu Yogo Factory od zera w galerii handlowej potrzeba kwoty przekraczającej 120 tys. zł netto.
- Możliwy termin zwrotu z inwestycji to okres od 10 do 24 miesięcy - mówi Izabela Urbańska.

Jej zdaniem właśnie teraz jest najlepszy czas, by wejść na rynek.
- W tym segmencie działa obecnie tylko kilka systemów franczyzowych. Wszystkie tak naprawdę są w początkowej fazie rozwoju. Z naszych analiz wynika, że nie ma jeszcze w Polsce dużych sieci które stanowiłyby o przewadze konkurencyjnej – analizuje Izabela Urbańska. - Myślimy, że dopiero w perspektywie kolejnych 5-10 lat będziemy mogli mówić o tzw. leaderach w naszej branży. Obecnie większość marek na polskim rynku jest dla klientów praktycznie nierozpoznawalna, dlatego aspekt wyboru franczyzodawcy nie powinien odgrywać większej roli u potencjalnych franczyzobiorców.

(gum)


ZOBACZ W KATALOGU

7th Street - Bar&Grill
A.Blikle
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
BoBoQ
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Carte d’Or Cafe
Chop Chop Lody Tajskie
Cleopatra
CoffeeFeel
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Columbus Coffee
Cools
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Fabryka Pizzy
Felix Chicken
Fornetti
Frankie’s
Fresh Gelato
Gloria Jean’s Coffees
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Kebab King
Kiełbaskowo
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Lepione
Little Caesars Pizza
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Mangatto
Lody Marsjano
Lody Przygoda & Lavazza
Lody Smaki Natury
Los Tacos
Makarun Spaghetti and Salad
McDonald’s
Meat & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
MOJITO LEMON
Mr Hamburger
Mr. Kebab
Naleśnikarnia Gramofon
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niko Spaghetti Bar
Olimp
Organic Coffee & more
Pan Naleśnik
Papa John’s Pizza
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Dominium
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Red Hot Chicken
Restauracje Sphinx
Rybkodajnia
Sbarro
Setka Bar
Sevi Kebab
Shrimp House
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Tel Aviv
Telepizza
Tutti Santi
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Willisch
Yogo Factory
Zapieksownia
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Z ogórem czy bez?

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

POPULARNE NA FORUM

Hand Roll Tsuru Sushi co myślicie ?

Witam czy ktoś miał styczności z tym konceptem ?Ktos prowadzi taki punkt ?Lub posiada jakieś spostrzeżenia po spotkaniu z przedstawicielami tego konceptu ?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018