Punkt Tea For You wymaga inwestycji ok. 33 tys. zł. Kwota może zwrócić się nawet po pół roku działalności, jeśli lokalizacja okaże się atrakcyjna.
Sobota
14.12.2013
Herbata to ulubiony napój Polaków, ale jej spożycie rośnie bardzo powoli. Odczuwa to franczyzodawca Tea For You.
 

W Europie pod względem spożycia herbaty jesteśmy w ścisłej czołówce – wyprzedzają nas tylko Brytyjczycy, dla których to niemal narodowy napój. Herbatę regularnie pije aż 98 proc. Polaków, częściej sięgamy tylko po wodę. A jednak rynek ten wcale przedsiębiorców nie rozpieszcza. Bo chociaż ilościowo spożycie jest imponujące, to zwiększa się w żółwim tempie. Firma badawcza Nielsen podaje, że od grudnia 2011 do listopada 2012 roku wydatki na herbatę wzrosły raptem o 0,2 proc. Euromonitor straszy z kolei, że w tym roku sprzedaż spadnie do 37,6 tys. ton z 37,9 tys. ton w 2012 r.

Zdaniem ekspertów rynek jest coraz bardziej nasycony, a na to nakładają się gorsze nastroje konsumentów.
- Ten rok rzeczywiście był średni – potwierdza te opinie Jarek Głowski, prezes Tea For You.

Jego koncept skurczył się z 10 do 7 wysp handlowych oferujących herbatę, kawę, zioła i związane z tym akcesoria. By podreperować budżet centrali, franczyzodawca nie wyklucza wprowadzenia wstępnej opłaty franczyzowej.
- Obecnie takiej nie pobieramy. Kwota inwestycji w punkt Tea For You wymaga, w zależności od lokalizacji, nakładów sięgających ok. 33 tys. zł – mówi Głowski.

Na 2014 Tea For You zapowiada 4 otwarcia. Właściciel sieci chce też wyeksportować swoją markę – niewykluczone, że zawita ona do Wielkiej Brytanii.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.