Biznes jak świeże bułeczki

Victoria Wejchert finansuje działalność lokali Friends za pośrednictwem założonego przez siebie funduszu Capital36. Na rynku konkurować będzie m.in. z Subway’em.
Wtorek
17.12.2013
Córka Jana Wejcherta tworzy bary kanapkowe pod szyldem Friends. Franczyza? Wielce prawdopodobna. A Subway ma konkurencję.
 

Koncept Friends ma być siecią lokali serwujących kawę i kanapki w zdrowym stylu. Świeże kanapki mają być przygotowywane na miejscu i konkurować cenowo z tymi dostępnymi w popularnych sieciach kawiarni. Pierwszy punkt działa już w Warszawie. W styczniu ma powstać kolejny, a docelowo w stolicy ma ich być 20.

Jak dowiedział się Puls Biznesu twórczyni marki, Victoria Wejchert, ściągnęła do współpracy przy budowie sieci m.in. Ireneusza Ozgę. Menedżer jest dobrze znany w świecie franczyzy - wcześniej kreował zasady współpracy u największego dystrybutora na rynku spożywczym - w spółce Eurocash. Choć na razie właścicielka sieci nie mówi o sprzedaży licencji na biznes, to obecność Ozgi może wskazywać, że jest to tylko kwestią czasu. Wiadomo, że inwestycja w otwarcie punktu Friends może pochłonąć ok. 0,5 mln zł.

Oprócz stacjonarnej sprzedaży pracownicy lokali będą też dostarczać jedzenie na wynos. Nowa marka będzie musiała jednak stawić czoła szybko rosnącej konkurencji. Poza wspomnianymi sieciowymi kawiarniami głównym rywalem Friends może okazać się międzynarodowy gigant Subway. Od ponad roku na rynku próbuje też zaistnieć wrocławska sieć Canappka. Możemy zatem spodziewać się interesującej rywalizacji.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz