19.12.2013

Franczyza w rodzinnych stronach Małysza

Hotel Patria w Wiśle przystąpił do międzynarodowej sieci. To już 19 hotel pod szyldem Mercure w Polsce.

42 pokoje z setką miejsc noclegowych do dyspozycji – taką ofertę ma dla klientów Hotel Patria, którego właścicielka postanowiła przyłączyć się do sieci Mercure. Magdalena Fryc wybrała tę markę, bo umożliwia ona zachowanie lokalnego charakteru, przy jednoczesnym wprowadzeniu światowych standardów hotelarskich.
- Niewątpliwym atutem naszego obiektu jest położenie. Z jednej strony niewielka, bo zaledwie dwukilometrowa odległość do samego centrum Wisły, z drugiej - najbliższe sąsiedztwo rozbudowanej infrastruktury złożonej z licznych szlaków turystycznych, tras rowerowych i profesjonalnych tras narciarskich – mówi Magdalena Fryc.

Hotel Mercure Patria w Wiśle Fot. Mercure Patria

Franczyza w branży hotelowej należy do najdroższych na rynku. Średnia kwota zainwestowana przez przedsiębiorcę we uruchomienie placówki licencyjnej wyniosła w 2012 roku blisko 7,7 mln zł.

To 19 hotel pod szyldem Mercure na terenie Polski. Franczyzy na tę markę udziela Grupa Hotelowa Orbis, zarządzająca 60 obiektami pod szyldami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget oraz Orbis. Partnerem strategicznym Orbisu jest firma Accor, wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, obecny w 92 krajach na świecie.

- W naszej spółce franczyza jest jednym z filarów strategii. Jeśli chodzi o marki, to postawiliśmy głównie na Mercure i ibis Styles. Łatwy proces adaptacji pod tymi markami dla niezależnie działających obiektów daje nam możliwość powiększania grupy hoteli funkcjonujących pod wspólnym szyldem. Widzimy, że rynek hotelowy w Polsce przekonał się do franczyzy i jest to ważny kierunek rozwoju dla hoteli, które chcą zwiększyć rentowność i stabilnie prowadzić biznes hotelowy - mówi Małgorzata Morek, dyrektor ds. franczyzy w Grupie Hotelowej Orbis.

(gum)