Rok bez straty
Mariola Pietrzko, współwłaścicielka sieci Fiero! Pizza
Powoli dobiega końca 2013 rok, jaki był ten rok dla sieci Fiero! Pizza?
Śmiało możemy zaliczyć rok 2013 do udanych. Pod logo Fiero! Pizza funkcjonuje dziś 7 pizzerii, dwie z nich prowadzą franczyzobiorcy. Utrzymaliśmy naszą sieć w niezmienionym kształcie, nie tracąc w mijającym roku żadnej placówki. Na rynku pizzerii to nie lada wyczyn, bo wiele sieci więcej placówek zamyka, niż otwiera. My postawiliśmy na stabilny i spokojny rozwój, zamiast później martwić się z franczyzobiorcą brakiem klientów.
Sieć Fiero! liczy pięć pizzerii w Łodzi i po jednej w Zgierzu oraz w Tomaszowie Mazowieckim. Teraz prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Radomska oraz z Kielc. Na razie, ze względów logistycznych oraz marketingowych, chcemy skupić się na rozwoju sieci w woj. łódzkim i ościennych, ale mam nadzieję, że z czasem, kiedy nasza marka będzie lepiej rozpoznawalna, pizzerie Fiero! pojawią na terenie całego kraju.
Powiedziała pani, że utrzymanie sieci pizzerii w niezmienionym kształcie to nie lada wyczyn, czy na rynku dalej odczuwalny jest kryzys?
Niestety tak. Odnoszę wrażenie, że ludzie przestali wierzyć w to, że kryzys kiedykolwiek się skończy i dobrze pilnują wydawanych pieniędzy. Chociaż wskaźniki makroekonomiczne mówią, że już jest po kryzysie, to w portfelu przeciętnego Kowalskiego z Łodzi kryzys trwa w najlepsze. Ludzie oszczędzają, a to odbija się na ich wydatkach na szeroko pojęte rozrywki, czy jedzenie poza domem. Jeszcze kilka lat temu klienci przychodzili do pizzerii raz w tygodniu, dziś odwiedzają pizzerie raz w miesiącu, żeby spotkać się ze znajomymi. Dużo trudnej jest też utrzymać lojalność klienta, który często zmienia sieć i idzie na pizzę tam, gdzie znajdzie lepszą promocję. Z drugiej strony kryzys daje nam wiele możliwości negocjacyjnych, kontrahenci, którzy nie mają zbyt wielu odbiorców mogą nam zaoferować atrakcyjniejsze warunki dostaw. Na szczęście można już dostrzec pierwsze symptomy ożywienia i delikatny ruch w interesie, więc mam nadzieję, że niebawem kryzys skończy się nie tylko w statystykach.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali