Biznesmen w fast foodzie

Na uruchomienie restauracji Subway trzeba przeznaczyć min. 350 tys. zł. Licencja franczyzowa kosztuje 7,5 tys. euro. Poszerzenie tradycyjnego punktu Subway o moduł Cafe wiąże się z dodatkowym wydatkiem na poziomie 20 tys. euro.
Środa
01.01.2014
Kawiarniany koncept Subway powstał w łódzkim biurowcu, gdzie mieszczą się siedziby wielu firm.
 

Na świecie działa ponad 40 tys. restauracji pod logo Subway w 103 krajach. Oznacza to, że jest największą siecią gastronomiczną pod względem liczby placówek. Jeśli chodzi o obroty, nadal McDonald's jest górą. Obie pochodzące z USA marki rozwijają także kawiarniany koncept swoich lokali. W ostatnich dniach grudnia w Łodzi otwarto już trzeci lokal Subway Cafe. Znajduje się on na parterze nowoczesnego biurowca. Obok sztandarowego produktu marki, sandwiczy, klienci będą mieli duży wybór słodkich wypieków, sałatki oraz napoje, w tym oczywiście kawa. W okresie wiosenno-letnim klienci będą mogli skorzystać także z oferty kaw mrożonych.

- Franczyzobiorcy Subway chętnie otwierają swoje lokale w lokalizacjach skupiających w jednym miejscu wiele firm. Ze naszą ofertą trafiamy w potrzeby ludzi, pracujących stacjonarnie, którzy w krótkim czasie chcą zjeść pożywny, zróżnicowany posiłek - mówi Paulina Patelka, agent rozwoju marki.

Podjęcie decyzji o otwarciu nowego lokalu w biurowcu jest kolejnym krokiem w ekspansji Subway w Polsce. Drobna zmiana wystroju oraz poszerzenie oferty o kawę i wyroby cukiernicze pozwoli trafić Subway Cafe do klientów biznesowych, na których firmie od lat zależało. - Naszym głównym celem jest wprowadzanie tej marki w lokalizacjach związanych z biznesem, w sąsiedztwie powierzchni biurowych. Widzimy spore zainteresowanie naszym konceptem w Europie Środkowo-Wschodniej, także w Polsce – tłumaczył dwa lata temu, przy okazji debiutu konceptu Subway Cafe w Polsce, Martin Princ, odpowiadający za rozwój marki w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

(dw), (pż)


Daniel Wilk
dziennikarz