21.01.2014

Zmienią szyld w 20 sklepach

Piotr i Paweł poszukuje franczyzobiorców wśród działających już właścicieli supermarketów.

Piotr i Paweł rozpoczął 2014 roku z liczbą 100 sklepów na swoim koncie. To zasługa uruchomienia 12 nowych punktów w 2013 roku. Ostatnie, jubileuszowe otwarcie miało miejsce w Gdyni w grudniu ubiegłego roku. Tegoroczny plan zakłada przyłączenie do sieci 20 supermarketów. Ma się to udać dzięki przyciągnięciu do sieci przedsiębiorców, którzy już prowadzą biznes w branży. Nowych franczyzobiorców czeka wówczas tylko rebranding ich placówki. Jego koszty - jak zobowiązywali się przedstawiciele Piotra i Pawła w minionym roku - poniesie centrala.

Cezary Bujnowski przy stoisku z pomidorami w swoim sklepie Piotr i Paweł

W przypadku propozycji przejęcia obiektu - istniejącego lub planowanego - powierzchnia sprzedaży nie może być mniejsza niż 1 tys. m2.

Obroty sieci za rok finansowy 2013 wyniosły 1,9 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2012 o 4,7 proc., przy czym ostatni kwartał roku przyniósł wzrost obrotu na poziomie aż 6,9 proc. Prawie 50 mln obrotów odnotował e-sklep, który świętując w roku 2013 swoje 10-lecie osiągnął 19,5 proc. wzrostu sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Piotr i Paweł obecny jest już w 15 województwach. W minionym roku supermarkety sieci powstały nie tylko w dużych miastach, takich jak Warszawa, Trójmiasto i Lublin, ale także w Elblągu i Koźminie Wielkopolskim.

Piotr i Paweł chwali się także rozszerzeniem asortymentu marki własnej do 600 produktów. Robi to w ramach brandu "Lubię" w koalicji zakupowej Grupy Handlowej PL Plus (Bać-Pol, Piotr i Paweł, Topaz).
– Marka własna ma w Polsce dosyć słabą opinię. Wynika to z tego, że wiele sieci posiadało produkty bardzo słabej jakości. W przypadku marki własnej Spar nie ma o tym mowy. Mamy asortyment wykonywany przez dużych polskich producentów, niejednokrotnie liderów w danej kategorii produktów. Ich cena, w związku z brakiem nakładów na reklamy telewizyjne, jest dużo bardziej konkurencyjna. Od listopada 2013 roku w sklepach Spar dostępne są również produkty ekonomicznej marki „Lubię”, stworzonej razem z siecią Piotr i Paweł. Chcemy wykorzystać wspólny potencjał wolumenowy w celu zaproponowania najlepszej możliwej ceny dla produktów tego segmentu - mówi Michał Wesołowski, dyrektor handlowy Spar Polska, sieci należącej do Grupy Kapitałowej Bać-Pol.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0