21.01.2014

Małe, ale z potencjałem

Najpopularniejsze wśród franczyzobiorców Lodów Bonano są miejscowości liczące 15-30 tys. mieszkańców.

Pierwsza firmowa lodziarnia należąca do Multi Ice powstała w 2003 roku w Białymstoku. Pierwotnym założeniem była budowa sieci na Podlasiu, jednak czas pokazał, że zainteresowani poprowadzeniem franczyzowej lodziarni pochodzili również z innych części kraju. Do tej pory powstało 100 punktów sprzedaży, trzy z nich należy do centrali, pozostałymi zarządzają partnerzy firmy.

Kolejka do lodziarni Bonano.

Najmniejsze miasto, w którym działa lodziarnia Bonano liczy 5 tys. mieszkańców. Do takich miast należy np. Supraśl.

- Franczyzobiorcy nie poprzestają na jednym punkcie. Sukces pierwszych lodziarni zachęcił ich do otwarcia kolejnych. Dzięki temu w minionym roku powstało 50 lodziarni. Najpopularniejsze wśród franczyzobiorców są miejscowości liczące 15-30 tys. mieszkańców. Najmniejsze miasto, w którym jesteśmy obecni liczy 5 tys. mieszkańców – mówi Radosław Charubin, właściciel sieci.

Franczyzodawca przygotował trzy modele współpracy. W przypadku lokalu stacjonarnego potrzeba 10-25 m2 powierzchni na prowadzenie działalności, wyspa handlowa w galerii handlowej zajmuje 8 m2, zaś 3-5 m2 należy zagospodarować w kawiarni, restauracji lub cukierni aby wstawić maszyny do robienia lodów. Jej koszt wynosi 34 tys. zł. Można jednak rozłożyć płatność na raty, wziąć urządzenie w leasing lub wypożyczyć. Do całkowitej kwoty inwestycji należy jeszcze doliczyć koszty dostosowania lokalu, które wynoszą – w zależności od jego stanu – 9-12 tys. zł. Lody Bonano nie pobierają opłaty wstępnej z tytułu przystąpienia do sieci, a jedynie opłatę franczyzową w sezonie letnim w wysokości 600 zł.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0