22.01.2014

Komputronik ciągnie na zachód

Dystrybutor sprzętu komputerowego chce handlować w Niemczech. Czy stworzy tam sieć franczyzową?

Największy rynek IT w Europie kusi Wojciecha Buczkowskiego i zarządzany przez niego Komputronik. Polska centrala zarejestrowała w Berlinie spółkę Komputronik GmbH, za pośrednictwem której chce prowadzić własny sklep internetowy. Zarząd firmy tłumaczy, że rejestracja spółki na miejscu była potrzebna, bo graczom „z zewnątrz” bardzo trudno zaistnieć na rynku.

Salon Komputronik. Fot. Komputronik

Komputronik ma w Polsce ponad 300 salonów sprzedaży. Większość z nich stanowią sklepy franczyzowe i partnerskie.

Na razie Komputronik wejdzie na niemiecki rynek e-commerce. W wypowiedzi udzielonej „Pulsowi Biznesu” Wojciech Buczkowski przyznaje, że w przyszłości nie wyklucza też sprzedaży hurtowej. Czy docelową formą obecności Komputronika nad Łabą mogłaby być markowa sieć handlowa oparta na franczyzie – tak jak to jest w Polsce? Na razie to raczej odległa przyszłość.
- Obecnie nie mamy planów rozwoju stacjonarnej sieci sprzedaży w Niemczech – mówi portalowi Franchising.pl kierownik działu marketingu Komputronika, Joanna Tobiszowska.

Od kwietnia do grudnia 2014 roku (rok obrotowy w Komputronik zaczyna się w kwietniu) spółka zanotowała szacunkowy niezaudytowany zysk brutto na sprzedaży produktów, towarów i usług na poziomie 95 mln zł – o 20 proc. więcej niż rok wcześniej.

(gum)