Dyskonty Czerwona Torebka będą powstawać w całej Polsce, zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców.
Środa
29.01.2014
Z jednej strony mają miejsce przejęcia sieci hipermarketów, z drugiej - powstaje coraz więcej dyskontów.
 

Po 10 miesiącach od podania do wiadomości publicznej przez Auchan informacji o chęci przejęcia hipermarketów Real, UOKiK podjął decyzję na ten temat. Była ona pozytywna, jednak nie bezwarunkowa. Gdyby Auchan przejął wszystkie 54 hipermarkety swojego konkurenta, miałby ich łącznie 91. Ostatecznie będzie zarządzał 83.
- Zgodnie z wydaną decyzją Auchan Polska musi wyzbyć się praw do ośmiu hipermarketów Real. Nie może to nastąpić później niż w ciągu 18 miesięcy sfinalizowania transakcji przez Auchan, na rzecz inwestora, który nie należy do grupy kapitałowej Auchan oraz nie jest współkontrolowany przez żaden podmiot z tej grupy – powiedziała Małgorzata Tomkiel-Krasnodębska, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Przed wydaniem decyzji UOKiK przeprowadził badanie rynku detalicznej sprzedaży artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku w sklepach wielkopowierzchniowych. O strukturę i stopień koncentracji rynku zapytano 13 największych działających w Polsce sieci handlowych. Urząd przyjął, że obszarem, na którym hipermarkety konkurują ze sobą jest strefa do 20 lub 25 minut jazdy samochodem od przejmowanej placówki. Ustalono to w oparciu o przekazane przez uczestników koncentracji badania kodów pocztowych.
- Analiza Urzędu wykazała, że supermarkety oraz dyskonty nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla hipermarketów. W mniejszych sklepach konsumenci dokonują głównie codziennych, drobnych zakupów. Natomiast z oferty hipermarketów korzystają rzadziej, zazwyczaj kilka razy w miesiącu. Jednorazowo kupują więcej produktów niż w supermarketach i dyskontach, często na zapas - wyjaśnia Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel.

Powstanie hipermarketu, ze względu na jego dużą powierzchnię, to czasochłonny proces, dlatego francuskiej sieci łatwiej było przejąć działającego już na rynku graczy. Inaczej wygląda to w przypadku dyskontów. Od końca 2013 roku do stycznia br. pod logo Dyskont Czerwona Torebka powstało już 9 sklepów. To drugi sklep w województwie pomorskim i dziewiąty otwarty w ramach nowej sieci grupy.
- Naszym celem jest stworzenie nowej sieci dyskontowej, która wyróżni się spośród podobnych konceptów na rynku i będzie stanowiła dla nich alternatywę – informuje Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka. - W Dyskontach Czerwona Torebka znajdują się produkty znanych i rozpoznawalnych marek. Nie będziemy posiadać marki własnej. Ofertę kierujemy do osób, które cenią sobie niskie ceny, ale jednocześnie nie chcą rezygnować z jakości, którą utożsamiają z konkretnymi markami. Grupę docelową stanowią więc konsumenci poszukujący markowych produktów w atrakcyjnych cenach.

Dyskonty będą powstawać w całej Polsce, w miejscach o dużym potencjale handlowym – zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Sklepy są lokalizowane w galeriach handlowych oraz w obiektach najmowanych na podstawie wieloletnich umów najmu.

(dw)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.