03.02.2014

Mazowsze w języku html

Internetową wyszukiwarkę usług, produktów i imprez iPowiat.pl prowadzi już 4 franczyzobiorców.

Przyzwyczailiśmy się, że franczyza to głównie stacjonarne sklepy i placówki usługowe. Tymczasem na licencji można też skutecznie rozwijać e-biznesy, dowodzi tego Beata Sokołowska, pomysłodawczyni serwisu iPowiat.pl.
- Projekt iPowiat.pl powstał 3 lata temu. To wyszukiwarka usług i produktów. Dzięki niej znajdziemy informacje o promocjach i wyprzedażach, bezpłatne ogłoszenia drobne, a także dowiemy się o aktualnych wydarzeniach i imprezach w okolicy. Całość prowadzona jest na poziomie lokalnym i obejmuje ogłoszenia na terenie wybranej dzielnicy lub powiatu – tłumaczy ideę portalu iPowiat.pl jego pomysłodawczyni, Beata Sokołowska. - Dajemy przedsiębiorcom narzędzia umożliwiające kontakt z lokalną społecznością, która dowie się o istnieniu danej firmy i jej ofercie handlowej. Mieszkańcom zaś umożliwiamy znalezienie w jednym miejscu informacji z regionu, który go interesuje.

Zdjęcie portalu iPowiat.pl. Fot. iPowiat.pl

Franczyzobiorcy iPowiat.pl zarabiają na sprzedaży reklam lokalnym firmom.

Portale iPowiat.pl prowadzi na razie czterech franczyzobiorców. W sieci działają też dwie jednostki własne. Wszystkie oddziały swoim zasięgiem obejmują trzy dzielnice Warszawy oraz powiaty: garwoliński, piaseczyński, otwocki, miński i płoński, a niebawem dołączy do nich Mińsk Mazowiecki. W planach na ten rok jest rozwój w kolejnych powiatach woj. mazowieckiego, ale właściciele serwisu chcą w przyszłości rozszerzyć działalność na cały kraj.

- Każdego dnia z rynku globalnego dociera do nas ogrom informacji dotyczących różnych ofert usługowych i handlowych. Przeciętny człowiek gubi się w tym chaosie, dlatego potrzebuje uporządkowanych informacji odnoszących się wyłącznie do najbliższego otoczenia – wyjaśnia Beata Sokołowska. - Większość firm jest zainteresowanych klientem lokalnym. Taki klient może wrócić, bądź polecić usługę sąsiadowi, co nie jest możliwe na poziome globalnym. Dodatkowo, firmy ponoszą niższe koszty pozyskania i utrzymania klienta.

Opłata za przystąpienie do sieci iPowiat.pl wynosi 8 tys. zł. Co miesiąc franczyzobiorca musi też wnosić opłatę licencyjną w wysokości 20-25 proc. obrotu. Prowadzenie portalu iPowiat.pl nie wymaga posiadania lokalu, przyszły franczyzobiorca musi mieć jednak samochód, laptopa z dostępem do internetu oraz telefon komórkowy. W ramach pakietu franczyzowego partner otrzymuje dostęp do pełnego zaplecza technicznego (m.in. utrzymanie serwerów, aktualizacje oprogramowania, czy zarządzanie banerami reklamowymi), przechodzi również cykl szkoleń technicznych dotyczących obsługi portalu. Może również liczyć na wsparcie reklamowe.

(mak)