04.02.2014

Mapa kurczy się

BZ WBK chce pozyskać w tym roku 15 partnerów. Jednak ze względu na wyłączność terytorialną coraz trudniej o dobrą lokalizację.

Bank Zachodni WBK jest trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby placówek, których w całym kraju posiada 948, w tym 115 partnerskich. – Nasza sieć jest już obecna w większości polskich miast. To powoduje, że trudniej znaleźć odpowiednie miejsce na kolejny punkt. Każda placówka ma określoną wyłączność terytorialną. Dbamy o to, by nie wchodziły sobie w drogę. W tym roku wytypowaliśmy ok. 70 lokalizacji. Spośród nich wybierzemy ok. 15 miejscowości, które najlepiej rokują pod względem rozwoju – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor Biura Rozwoju Placówek Partnerskich BZ WBK.

Placówka bankowa BZ WBK Fot. Bank Zachodni WBK

BZ WBK pozytywnie ocenia 2013 rok pod względem rozwoju sieci partnerskiej. Bank pozyskał 21 nowych placówek partnerskich, w tym roku ma ich być 15.

Politykę rozwoju sieci partnerskiej BZ WBK w 2014 roku będzie realizować Anna Gniatkowska, która w październiku ubiegłego roku objęła stanowisko dyrektora Biura Rozwoju Sieci Partnerskiej. Jak twierdzi, w pracy skupi się na działaniach, które będą stale podnosić jakość funkcjonowania placówek licencyjnych. – Obecnie sieć partnerska liczy 115 punktów. Mamy na uwadze jej dalszy rozwój terytorialny, ale aktualnie najbardziej zależy nam na utrzymaniu wzrostów sprzedaży, generowanych regularnie od dwóch lat – mówi menedżer.
Dyrektor rozwoju placówek partnerskich BZ WBK wylicza: sprzedaż kredytów gotówkowych w 2013 roku wzrosła o 60 proc., kredytów dla firm o 90 proc. natomiast sprzedaż kont o 50 proc. Dane odnoszą się do 2012 roku. Najwyższa faktura sprzedażowa w ubiegłym roku wyniosła kilkadziesiąt tys. zł.

– Prowadzenie placówki partnerskiej naszego banku to nie tylko prestiż, to przede wszystkim praca wymagająca 100 proc. zaangażowania oraz świadomość na czym polega prowadzenie własnego biznesu – mówi Anna Gniatkowska. Wśród partnerów BZ WBK jest czterech byłych pracowników banku i ok. 35 osób z doświadczeniem w bankowości. W ciągu roku bank prowadzi rozmowy z ok. 200 osobami zainteresowanymi otwarciem placówki i poddaje ocenie ponad 50 lokalizacji. Koszt inwestycji w placówkę BZ WBK wynosi 25 tys. zł. Placówki licencyjne BZ WBK powstają w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.

(mk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Magdalena Kurda

doradca we franczyzie
Napisz do autora