17.02.2014

Zyski dobrze wypolerowane

Sugerujemy partnerom otwieranie Arcora Shop w sąsiedztwie dużych marketów budowlanych - mówi Sami Memili, prezes Arcora International.

Jak wygląda sytuacja branży sprzątającej w Polsce?
Kiedy byłem na branżowych targach w Polsce kilka lat temu zauważyłem, że na rynku dominują produkty niskie jakościowo i bardzo tanie. Po dwóch latach na tych samych targach firmy sprzątające decydowały się na zakup środków ze średniej półki cenowej. Dzisiaj z kolei właściciele firm sprzątających zrozumieli, że warto postawić na jakość i nie boją się wydawać więcej, żeby zadowolić swoich klientów. Tym bardziej, że wysoka jakość oznacza oszczędności. Weźmy przykład środków do sprzątania powierzchni polimerowych, które widzimy w szpitalach i supermarketach. Dotychczas stosowana technologia odnowy podłogi wymagała powtarzania zabiegu co najmniej raz na pół roku. A to oznacza wysokie koszty osobowe oraz kłopoty w funkcjonowaniu firmy. Dzięki naszemu opatentowanemu systemowi Revolution X wystarczy, że zabieg wykonamy raz na dwa lata. To oznacza przełom w tej technologii sprzątania.

Sami Memili, prezes Arcora International Fot. Arcora International

Nie wystarczy przecież kupić środek do czyszczenia podłóg, rozcieńczyć go i maczać w nim mopa przy wycieraniu podłogi. Inny środek czyszczący zastosujemy w szpitalu, gdzie znajduje się dużo zarazków, jeszcze inny w galerii handlowej z olejowaną drewnianą podłogą, a inny w biurowcu z marmurową powierzchnią.
Sami Memili, prezes Arcora International

Wśród jakich firm partnerzy Arcora powinni szukać klientów?
Franczyzobiorcy Arcora nie prowadzą firmy sprzątającej. Ich zadaniem jest dotarcie do takich firm, sprzedaż oraz doradzanie tym podmiotom. Laik mógłby zastanawiać się, czy takie doradztwo jest w ogóle potrzebne. Okazuje się ono jednak konieczne. Nie wystarczy przecież kupić środek do czyszczenia podłóg, rozcieńczyć go i maczać w nim mopa przy wycieraniu podłogi. Inny środek czyszczący zastosujemy w szpitalu, gdzie znajduje się dużo zarazków, jeszcze inny w galerii handlowej z olejowaną drewnianą podłogą, a inny w biurowcu z marmurową powierzchnią. Zastosowanie niewłaściwego środka może zniszczyć czyszczoną warstwę. Są sytuacje, kiedy partner osobiście fatyguje się do sprzątanego obiektu, aby pomóc w wyborze właściwego środka czyszczącego. Jako największemu europejskiemu producentowi mopów udało nam się pozyskać wielu prestiżowych klientów. Wśród nich są restauracje McDonald’s, stadion Bayernu Monachium, gdzie szklane powierzchnie czyszczone są środkami Arcora oraz największy niemiecki szpital zatrudniający 14 tys. osób czy też sieć hoteli Accor. W Niemczech pod logo Arcora działa 180 partnerów. Sieć obecna jest m.in. w USA, Czechach i na Węgrzech. W najbliższym roku planujemy pozyskać 10 partnerów w Polsce. Z niektórymi z nich właśnie kończymy negocjacje.

Inwestycja w biznes nie jest wysoka, jej główną część stanowi zatowarowanie. Czy zatem dużo trzeba wydać na bieżące wydatki, w tym na lokal?
Biznes z Arcora nie wiąże się z koniecznością wynajmu lokalu w prestiżowej lokalizacji. Nie ma sensu wydawać na wysoki czynsz, gdyż działamy w sektorze B2B i nie prowadzimy sprzedaży detalicznej. Sugerujemy partnerom otwieranie Arcora Shop w sąsiedztwie firm działających w obiektach poprzemysłowych lub w okolicy dużych marketów budowlanych. Większość osób i firm kupujących tam będzie mogła dotrzeć również do naszego sklepu, dzięki czemu porównają ceny i jakość sprzedawanych produktów. Co ważne, 90 proc. kosztów inwestycji w biznes stanowi zakup towaru, na którym partner zarabia.

rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0