27.02.2014

Bez opłat i w depozycie

Cross Jeans wprowadził nową formę współpracy franczyzowej.

Dżinsowe ubrania tureckiej firmy Cross są znane w Polsce od lat 70. Dziś produkty marki Cross Jeans są dostępne w 192 sklepach partnerskich i 17 placówkach własnych. W marcu sieć powiększy się o dwa kolejne sklepy partnerskie, a w maju do sieci dołączy kolejny punkt.

Sklep Cross Jeans Fot. Cross Jeanswear Co.

Sklepy Cross Jeans powstają przeważnie w galeriach handlowych w dużych miastach. Idealnym otoczeniem są sklepy oferujące podobny asortyment.

- Pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy nowy model współpracy oparty na zasadzie depozytu. Nasi partnerzy mogą zapłacić za towar w momencie, kiedy trafi do finalnego klienta, a nie wtedy, gdy znika z naszego magazynu. To dla nich olbrzymie ułatwienie, zwłaszcza w czasie spowolnienia, gdzie liczy się każda złotówka – mówi Iwona Janiak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.

Sklepy Cross Jeans powstają przeważnie w galeriach handlowych w dużych miastach. Idealnym otoczeniem są sklepy oferujące podobny asortyment. Średnia powierzchnia lokalu depozytowego to 50 m2, dla takiego sklepu koszty inwestycji zbliżają się do 100 tys. zł. Cross Jeans nie pobiera od swoich partnerów żadnych opłat za przystąpienie ani za funkcjonowanie w sieci.

Franczyzobiorca otrzymuje z centrali program do obsługi magazynu, drukarkę fiskalną oraz logotyp na witrynę zewnętrzną. Centrala zapewnia również wsparcie w procesie sprzedaży, pomoc specjalistów z dziedziny marketingu oraz visual merchandisingu.

(mak)