Świeżo mielona franczyza

Motto kawiarni Lili’s brzmi "kawa, ciastko, przyjaciele". Na licencji działa w Polsce kilka sieci kawiarni, wśród nich Columbus Coffee i Coffee Factory. Inwestycja w biznes waha się od 150 do 350 tys. zł.
Poniedziałek
10.03.2014
Właściciel kawiarni Lili’s planuje rozwój we franczyzie. Czy uda mu się podbić prestiżowe centra handlowe?
 

Lili’s to nowy punkt na Trójmiejskiej mapie kawiarni. Lokal działa od grudnia zeszłego roku w centrum handlowym Klif w Gdyni. Większość najemców tego obiektu to marki odzieżowe, w tym Adidas, Benetton, Calzedonia, Cubus, H&M i Zara. W przerwie między zakupami w kawiarni Lili's przy jednym z ok. 20 stolików można napić się świeżo palonej kawy, która jest specjalnie skomponowaną mieszanką wytwarzaną na zamówienie. W ofercie kawiarni znajdują się koktajle, m.in. ze szpinaku i kiwi, ananasa i imbiru oraz z jabłka i marchwi. Menu uzupełniają kanapki, 10 rodzajów ciasta a także lody.
- Wszystkie przygotowywane dla nas kanapki dostarczane są codziennie rano, podobnie jak ciasta, natomiast lody wytwarzane są z naturalnych składników, bez konserwantów – mówi Piotr Górecki, właściciel Lili's.

Wkrótce właściciel pierwszej kawiarni uruchomi drugą, również w Gdyni. Lokal powstanie przy jednym z popularniejszych deptaków Gdyni - w okolicy Wybrzeża Kościuszki. Lili's to kawiarnia, której cenowo bliżej do Starbucks'a niż do dworcowych kawiarni, a za kawę zapłacimy ok. 1-2 zł mniej niż we wspomnianej sieciówce. Piotr Górecki planuje budowę sieci z wykorzystaniem franczyzy. Koszt inwestycji nie jest jeszcze znany. I nic dziwnego, bo sprzedaż licencji nie ruszy wcześniej niż przed końcem roku. Dopiero wtedy będzie można powiedzieć o tym, jakie kawiarnia osiąga obroty na przestrzeni całego roku. Jedno jest pewne - kolejne Lili's Coffee mają powstawać w najchętniej odwiedzanych centrach handlowych.

(dw), (pz)


Daniel Wilk
dziennikarz