12.03.2014

Myjnia na eksport

Ekologiczne rozwiązania SteamArt sprawdzają się także za granicą. O rozwoju firmy na terenie Unii Europejskiej opowiada Michał Hemmerling, prezes SteamArt.

Czy franczyzobiorcy SteamArt zawieszają swoją działalność na okres zimy?
Mobilni partnerzy wykorzystujący rozwiązania proponowane przez SteamArt mogą prowadzić działalności przez cały rok. Istotny jest taki dobór urządzeń, który pozwoli wykonywać usług zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz obiektów. W ten sposób wyeliminujemy sezonowość wynikającą z niesprzyjającej pogody.

Steamart_Micha_Hemmerling2 Fot. SteamArt

Usługi wykonywane przez franczyzobiorców SteamArt są oszczędne i ekologiczne. Ma to duże znaczenie przy merytorycznej ocenie wniosków dotacyjnych, jeśli nasi partnerzy próbują pozyskać środki na rozpoczęcie działalności z Unii Europejskiej, urzędu pracy czy Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Michał Hemmerling, prezes zarządu spółki SteamArt.

Dbacie o ekologiczny wizerunek firmy. Jakie rozwiązania pozwalają wam określać się jako biznes przyjazny środowisku?
Stosowana przez naszych franczyzobiorców technologia parowa pozwala na wykonywanie usług sprzątania i mycia przy zużyciu niewielkiej ilości wody. Na przykład przy myciu zewnętrznym auta sprzęt zużyje tylko dwa do czterech litrów wody. Dla porównania, tradycyjne mycie auta wiąże się z zużyciem ok. 50 litrów, myjąc samochód raz w miesiącu wylejemy w ten sposób ponad 600 litrów wody rocznie. Dodatkowo wysoka temperatura oraz ciśnienie pary redukcję ilość stosowanej chemii, która często zawiera niebezpieczne i szkodliwe dla środowiska substancje. Usługi wykonywane przez franczyzobiorców SteamArt są oszczędne i ekologiczne. Ma to duże znaczenie przy merytorycznej ocenie wniosków dotacyjnych, jeśli nasi partnerzy próbują pozyskać środki na rozpoczęcie działalności z Unii Europejskiej, urzędu pracy czy Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Oprócz polskiego rynku, firma rozwija się także w Danii. Czy planujecie dalszą rozbudowę sieci poza granicami kraju?
Mamy ponad stu franczyzobiorców. Jest to najlepszy dowód na to, że biznes jest rentowny, a nasze usługi cieszą się popularnością. Dlatego zdecydowaliśmy się wyjść poza Polskę. Do tej pory udało nam się nawiązać współpracę z przedsiębiorcami z Danii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Norwegii. Naszym celem jest promowanie ekologicznych rozwiązań mobilnej myjni także w pozostałych krajach Unii Europejskiej.

Z jakimi kosztami musi się liczyć osoba, która chce zostać franczyzobiorcą SteamArt?
Wysokość inwestycji zależy od kilku czynników. Jednym z nich jest forma współpracy. Wyposażone auto najczęściej finansowane jest leasingiem. W ramach miesięcznych rat leasingowych partnerzy otrzymują prawo do użytkowania pojazdu. Istnieje możliwość wykupu auta po okresie trwania leasingu. W przypadku osób prowadzących obecnie działalność gospodarczą, uruchomienie leasingu operacyjnego wiąże się jedynie z kosztem zakupu licencji za 3 tys. zł. Franczyzobiorcy, którzy do tej pory nie prowadzili działalności gospodarczej i dodatkowo zainteresowani są zakupem w pełni wyposażonego pojazdu, muszą liczyć się z wydatkiem maksymalnie 20 tys. zł.

rozmawiał (mbw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0