Salon Vistula powinien mieć ok. 100 m2 a butik Wólczanka ok. 40 m2.
Grzegorz Pilch, prezes zarządu Vistula Group
Poniedziałek
17.03.2014
Grzegorz Pilch, prezes zarządu Vistula Group wyjawia, gdzie będą powstawać franczyzowe salony Vistula & Wólczanka.
 

Niedawno Vistula & Wólczanka otworzyły swoje pierwsze salony franczyzowe. Jakie są dalsze plany rozwoju sieci?
Spółka stawia na zrównoważony, organiczny rozwój całej Grupy. Koncentrujemy się na otwieraniu nowych, własnych sklepów w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Od 2013 roku w mniejszych miejscowościach rozwijamy model franczyzowy. Silna pozycja marek Vistula i Wólczanka, pozytywne tendencje na rynku odzieżowym w Polsce oraz większe możliwości inwestycyjne Vistula Group powodują, iż również w segmencie franczyzowym przewidujemy sukces biznesowy. Wierzymy, że w tym modelu jesteśmy w stanie podbić rynek mniejszych miast, w których do tej pory nie było naszych marek.

W jakich miastach pojawią się franczyzowe salony Vistula & Wólczanka?
Jesteśmy otwarci na sugestie franczyzobiorców, nie mniej jednak mamy wytypowaną listę lokalizacji, w których przeprowadziliśmy badania sugerujące otworzenie salonów franczyzowych właśnie tam.Salony franczyzowe planujemy otwierać w miejscowościach z potencjałem, w których nie istnieją salony własne Grupy. Powinny mieć między 80 a 100 tys. mieszkańców - ale nie jest to regułą. Istnieją miasta, które mają mniejszą liczbę mieszkańców, ale są lokalnymi, ważnymi punktami handlowymi, które koncentrują lokalny ruch. W takich miejscach projekt franczyzowy ma również potencjał rozwoju. Salon Vistula powinien mieć ok. 100 m2 a butik Wólczanka ok. 40 m2.

Jakie są warunki inwestycji we franczyzowy salon Vistula & Wólczanka?
Całkowita kwota inwestycji zależna jest przede wszystkim od stanu przejmowanego lokalu oraz od jego metrażu. Maksymalny koszt takiej inwestycji, zakładając że lokal znajduje się w stanie deweloperskim wynosi 2,9 tys. zł/m2. Wstępna opłata w wysokości 10 tys. zł zawiera koszty licencji oraz pokrywa opłaty związane z dostarczeniem sprzętu i oprogramowania. Vistula Group pokrywa opłaty związane z funduszem marketingowym z własnego budżetu. Zwrot z inwestycji zależny jest od wielu czynników, takich jak miejscowość, lokalizacja, rodzaj centrum handlowego, kontrybucja w kosztach wynajmującego, czy też sposób prowadzenia działalności i zaangażowanie franczyzobiorcy. Waha się w granicach od jednego do 2 lat.

Rozmawiała (mak)


POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021