29.05.2002

Nowe centrum handlowe w Wilanowie

Metro AG chce zbudować centrum handlowe w Wilanowie

Wstępny koszt planowanej inwestycji niemiecki koncern ocenia na 500 mln złotych. Na 19,4 hektarowej działce obok przyszłego Miasteczka Wilanów miałby powstać rozległy kompleks handlowo-biurowo-usługowy.

Od dwóch lat Metro AG stara się o zezwolenia potrzebne do rozpoczęcia inwestycji w Wilanowie. Byłoby to największe z dotychczasowych przedsięwzięć koncernu w Polsce. Według planów firmy miałby powstać zespół budynków biurowych, galeria handlowa oraz zespół dużych marketów sieci należących do Metro AG (m.in. Real, Praktiker i Media Markt). Koncern planuje też umieścić w Wilanowie swoją centralę na Europę Środkową i Wschodnią.

Podczas konferencji prasowej Karl-Josef Baum, pełnomocnik zarządu Metro AG zapewniał o szczególnym charakterze wilanowskiej inwestycji. 30 procent działki będą to tereny parkowe, a część handlowa, ukryta, z dala od ulicy, nie będzie przytłaczała dużymi marketami. Przedstawiciele koncernu zapowiadali, że przeznaczą część budżetu inwestycji (około 20 procent) na rozwój infrastruktury wilanowskiej (kanalizacja, drogi).

Nie wiadomo jednak czy inwestycja dojdzie do skutku. Na razie Metro AG uzyskało niezbędne zezwolenia na biurową część projektu. Nie ma decyzji władz gminy Wilanów co do najważniejszej dla koncernu części handlowej. Choć Andrzej Krzyśpiak, zastępca burmistrza Wilanowa podkreślał, że inwestycja stworzy potrzebne gminie zaplecze usługowo-handlowe, będzie źródłem dochodów podatkowych i zapewni miejsca pracy, to obecni na sali radni Wilanowa i dziennikarze lokalnej prasy sceptycznie oceniali projekt. Nie kryli obaw przed skutkami, jakie dla środowiska naturalnego i życia mieszkańców gminy wywoła duży ruch klientów centrum handlowego i pracowników biur. Przypominali, że o zgodę na inwestycje ubiegają się również Carrefour i Geant.

Więcej: Rzeczpospolita, "Ekonomia i Rynek", 29-30 maja 2002

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0