27.03.2014

Sekrety franczyzodawców ujawnione

W Jachrance odbyła się konferencja Best Franchise. Najsilniejsi dawcy licencji dzielili się wiedzą i doświadczeniami.

W Hotelu Warszawianka odbyło się drugie spotkanie rzetelnych przedsiębiorców zrzeszonych w Polskiej Organizacji Franczyzodawców. W tym roku organizatorzy Best Franchise wyszli naprzeciw zapotrzebowaniu franczyzodawców na praktyczną wiedzę, niezbędną do skutecznego budowania sieci.
- Franczyzodawca nie powinien iść na ilość, ślepo dążąc wyłącznie do rozbudowy zasięgu sieci. Podstawą udanej współpracy jest odpowiedni dobór partnerów. Franczyzobiorca musi chcieć grać według naszych reguł, a my musimy być w stanie pomóc mu osiągnąć sukces. Dlatego tak ważna jest skuteczna rekrutacja. Tu nie ma można iść na kompromisy. Jeśli kandydat spośród 100 wymogów z naszego arkusza rekrutacyjnego nie spełnia tylko jednego, to niestety, ale powinniśmy go odrzucić  - podkreślał podczas swojego wystąpienia Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald’s Polska.

Wojciech Eichelberger podczas konferencji Best Franchise Fot. Lech Marcinczak

Konferencja Best Franchise została zorganizowana po raz drugi. W tym roku gościem specjalnym był Wojciech Eichelberger, psycholog i trener biznesu.

Prawidłowa rekrutacja to jedno z głównych zadań stojących przed menedżerami odpowiedzialnymi za rozwój sieci franczyzowej. Dlatego tak ważnym jest, by w swoich strukturach korporacyjnych posiadali oni wystarczająco silną i niezależną pozycją.
- Kierownik do spraw rozwoju sieci franczyzowej powinien w świadomości właściciela firmy figurować jako kluczowy menedżer. Piłkarz, który może samodzielnie wygrać mecz dla swojej drużyny – mówił Arkadiusz Słodkowski, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

Z danych firm headhunterskich wynika, że osoby zatrudnione na tego typu stanowiskach zarabiają w przedziale 15-40 tys. zł. - W wielu sieciach ich rola pozostaje niedoceniana. Niesłusznie, biorąc pod uwagę odpowiedzialność i obowiązki związane z tą funkcją – kontynuował Słodkowski.
Według niego o budowanie swojej „marki” menedżerowie ds. franczyzy powinni też dbać na własną rękę, komunikując się z obecnymi i potencjalnymi franczyzobiorcami za pośrednictwem mediów.

W programie konferencji przewidziano też solidną porcję wiedzy dotyczącej prawnych i podatkowych stron zarządzania siecią franczyzową. O optymalizacji podatkowej w działalności franczyzodawców opowiadali doradcy podatkowi firmy Advicero Tax, natomiast Kinga Matuszewska z PROFIT system radziła dawcom licencji, jak nie złamać prawa ochrony konkurencji i konsumenta projektując umowę franczyzową.

Nie zabrakło też wystąpień o nieco mniejszym ciężarze gatunkowym – psycholożka i trenerka biznesu Anna Kędzierska opowiadała, jak nie dać się manipulantom w życiu i biznesie. Gość specjalny drugiego dnia konferencji, psycholog i trener biznesu Wojciech Eichelberger, zdradził sposoby na przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.

- Działanie pod wpływem ciągłego stresu to codzienność ludzi biznesu. Adrenalina, która pojawia się w naszym organiźmie, gdy stajemy w obliczu nerwowych sytuacji, blokuje działanie naszego układu odpornościowego. W wyniku tego nasze zdrowie jest jeszcze bardziej narażone na szwank - mówił specjalista. - Jedyną receptą na przeciwdziałanie szkodliwym skutkom stresu jest odreagowanie. Najlepiej porzez aktywność fizyczną, czyli sport, ruch.

(gum)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0