04.04.2014

Chata między blokami

Ryszard Pawlikowski od kilkunastu lat prowadzi na osiedlu sklep Chaty Polskiej. Jego działania marketingowe przynoszą efekty.

Przykład Chaty Polskiej pokazuje, że sklepy sieci sprawdzają się w różnej wielkości miejscowościach. Pomaga w tym odpowiedni dobór formatu sklepu i asortymentu. Dwa ostatnio otwarte sklepy znajdują się w Wielkopolsce: w Bolewicach (2 tys. mieszkańców) i Szamotułach (19 tys.). Drugi z wymienionych punktów działa na powierzchni 550 m2, co umożliwiło wstawienie do niego stoiska piekarniczego, na którym wypiekane jest pieczywo, oraz rożna do przyrządzania kurczaków. W asortymencie Chaty Polskiej znajdują się także produkty marki własnej Dobra Nasz: makarony, kasze, słodycze, soki i artykuły chemiczne.

Ryszard Pawlikowski, właściciel sklepu Chata Polska w Poznaniu Fot. Chata Polska

Ryszard Pawlikowski, franczyzobiorca Chaty Polskiej, dzięki kilkunastoletniej współpracy z franczyzodawcą stał się członkiem Rady Konsultacyjnej Sieci.

Ryszard Pawlikowski wraz z córką Pauliną Klin pod logo Chaty Polskiej prowadzi dwa sklepy. - Sklep od samego początku, czyli od 2002 roku, prowadzę we współpracy z Chatą Polską. Ze względu na członkostwo  w Radzie Konsultacyjnej Sieci często mam osobisty wpływ na warunki zakupowe całej sieci. Dotyczy to przede wszystkim produktów świeżych, takich jak mięso i wędliny. Wspólnie dbamy o to, by poziom cen był konkurencyjny, ale jednocześnie nie wpływało to na pogorszenie jakości towaru w sklepie. Wszystkie produkty kupujemy w magazynie centralnym Chaty Polskiej. Jeżeli klienci  pytają o towar, którego nie posiadamy, to również korzystamy z umów z innymi hurtowniami – wyjaśnia franczyzobiorca.

Otwierając sklep spożywczy nie można liczyć, że klienci pojawią się już pierwszego dnia po odwróceniu tabliczki z napisem „otwarte”. Ryszard Pawlikowski stara się przyciągać klientów sezonowymi promocjami. Pomaga mu w tym sieciowa gazetka wydawana przez franczyzodawcę.
- Działania marketingowe skupiamy na gazetkach, ulotkach i plakatach. Również angażujemy się we wszelkie akcje lojalnościowe, konkursy, akcje kuponowe i loterie, które organizowane są centralnie przez Chatę Polską. Współpracuję także z osiedlową telewizją kablową. O otwarciu w 2002 roku, a później po remodelingu w 2011 informowaliśmy klientów przez dystrybucję zaproszeń do skrzynek, billboardy osiedlowe, reklamę na rowerach miejskich oraz reklamę w lokalnej telewizji kablowej – wylicza właściciel.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0