Prowadzenie sklepu pod szyldem Aurory wymaga lokalu o powierzchni nie mniejszej niż 50 m2.
Wtorek
08.04.2014
W przypadku otwarcia sklepu monopolowego nie wystarczy znaleźć dobry lokal. Trzeba też spełnić wymogi formalne.
 

Ostatnio frontowe wejście do ursynowskiego sklepu monopolowego zostało zamknięte. Powód? Sklep ma koncesję na sprzedaż alkoholi i znajdował się zbyt blisko szkoły. Dobór lokalizacji sklepu monopolowego nie jest łatwy, z czego zdają sobie sprawę właściciele sieci sklepów całodobowych Aurora.

- Odpowiedni lokal musi spełnić szereg wymagań - mówi Małgorzata Hubrich, specjalistka ds. franczyzy w firmie Aurora - chodzi mi nie tylko o jego wielkość, lecz przede wszystkim lokalizację. Sklep powinien być usytuowany przy drogach często uczęszczanych zarówno przez pieszych, jak i samochody. W tym drugim przypadku należy pamiętać, aby w pobliżu dostępny był parking. Dobrym pomysłem jest także ulokowanie sklepu przy wjazdach na duże osiedla. Należy też pamiętać o zachowaniu wystarczającej odległości od  punktów chronionych, np. szkół i przedszkoli.

Całodobowe sklepy monopolowe Aurora istnieją od 2011 roku i są zlokalizowane wyłącznie w województwiach małopolskim i podkarpackim. W chwili obecnej sieć dysponuje sześcioma placówkami własnymi i dwoma franczyzowymi. Do końca roku ma się powiększyć o 4 sklepy, które będą otwierane w dwumiesięcznych odstępach czasu. Właściciele sieci wyszli naprzeciw trudnemu procesowi poszukiwań lokali. Franczyzobiorcom oferują przekazanie  własnych placówek,  także tych już działających z udokumentowanymi obrotami. Można także zaproponować własne lokale, jednak muszą one spełniać wyżej wymienione wymagania.

Aurora współpracuje na wyłączność z marką Everyday Cafe, dzięki czemu w ofercie ma również gorące przekąski. Na ulokowanie i magazynowanie asortymentu potrzebne jest przestronne zaplecze oraz magazyn o łącznej powierzchni min. 50 m2. W przypadku braku magazynu tworzy się z mebli ścianki wydzielające odpowiednią powierzchnię. Franczyzobiorca z początku ponosi koszt 20 tys. zł, który jest w pełni inwestowany w nową placówkę. Opłata bieżąca jest uzależniona od utargu sklepu.

W przypadku biznesu całodobowego konieczne jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom. Najlepszym rozwiązaniem jest tzw. "przeciw-napadówka", czyli pilot, za pośrednictwem którego wzywa się agencję ochrony. Instalacja takiego urządzenia to koszt od 200 do 400 zł, natomiast miesięczny abonament dla agencji ochrony kosztuje 20-40 zł. Sklepikarze, aby nie kusić złodziei, nie zostawiają na noc utargu w kasie. Dodatkowym zabezpieczeniem jest zamontowanie krat wewnątrz sklepu tak, żeby klient mógł wejść do środka i tam przez okienko w kracie zamówić i odebrać towar.

(amp)

 

 


 

 

 


Anna Pawełek
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022