07.04.2014

Stenders szkoli i rekrutuje

Franczyzodawca sklepów z kosmetykami zwraca szczególną uwagę na dobrze dobrany personel.

Stenders przywiązuje dużą wagę do sposobu obsługi klienta w sklepach należących do sieci. Właśnie dlatego w znalezieniu odpowiednich pracowników franczyzobiorcom pomaga centrala, która dba też o właściwe przygotowanie załogi i ciągłe podnoszenie ich kwalifikacji.
- Pracownicy sklepów Stenders dbają o to, aby klient podczas każdej wizyty w sklepie należącym do naszej sieci poczuł się wyjątkowo. Staramy się, aby sprzedawca stał się dla klienta przewodnikiem, który pomaga w doborze kosmetyków najlepiej wpisujących się w potrzeby i oczekiwania klientów - mówi Joanna Dymowska, menedżer ds. jakości i szkoleń w firmie Stenders. - Nasz styl sprzedaży jest taki sam na całym świecie, niezależnie od tego, czy nasz sklep znajduje się w Szwajcarii, Polsce, Rosji, na Łotwie, czy innym spośród 25 krajów, w których jesteśmy obecni.

Sklep Stenders w Galerii Mokotów w Warszawie. Fot. Stenders

W Polsce działa 6 sklepów z kosmetykami Stenders. Na początku lutego firma ponownie otworzyła sklep w warszawskiej Galerii Mokotów.

Franczyzobiorcy Stenders mają zapewnioną pomoc w głównych obszarach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Na początek centrala oferuje wsparcie w procesie rekrutacji pracowników dostarczając narzędzi i formularzy rekrutacyjnych. Podczas szkoleń sprzedawcy są wprowadzani w świat marki Stenders poznając dokładnie jej wartości, produkty, a przede wszystkim styl sprzedaży. Stałe podnoszenie kwalifikacji załogi umożliwia wewnętrzna platforma e-learnigowa, która służy również do sprawdzania wiedzy pracowników. W zależności od potrzeb sklepy Stenders odwiedzają również trenerzy, którzy wdrażają nowych pracowników i korygują pracę doświadczonego personelu.
- Opieka trenera jest bardzo ważna na początku działania nowego sklepu oraz przy zmianach zespołu sprzedażowego. Obejmuje ona zarówno sklepy własne, jak i franczyzowe placówki Stenders – mówi Joanna Dymowska.

Raport o franczyzie w Polsce 2014 podaje, że w ubiegłym roku na polskim rynku działało 50 sieci franczyzowych, w których skupionych było 1,9 tys. placówek, to ponad 15 proc. więcej niż było zrzeszonych rok wcześniej.

(mak)