stawiamy na jakość i efektywność działań placówek. Rozwijamy sieć, która może korzystać z szeregu narzędzi, dzięki którym klientom oferujemy najwyższą jakość a partnerzy uzyskują coraz większe dochody.
Anna Gniatkowska, dyrektor Biura Rozwoju Placówek Partnerskich BZ WBK
Środa
23.04.2014
O efektywności licencyjnych placówek bankowych oraz ich rosnących obrotach opowiada Anna Gniatkowska z Banku Zachodniego WBK.
 

Jak przebiega rozwój sieci placówek partnerskich BZ WBK?
Jesteśmy trzecim największym bankiem w Polsce. Posiadamy prawie 1000 placówek w całym kraju w tym 113 placówek partnerskich. Miejsca do ekspansji terytorialnej jest coraz mniej dlatego obecnie skupiamy się na efektywności działania poszczególnych placówek. Jesteśmy w trakcie wdrożenia programu pod nazwą Nowa Energia Placówek Partnerskich, w którym kładziemy nacisk na szkolenia sprzedażowe przeznaczone dla partnerów oraz ich pracowników, a także efektywną komunikację z klientami. Nie chodzi tu jednak tylko o to by zamknąć sprzedaż. Program uczy indywidualnego podejścia do każdego klienta, umiejętności dopasowania oferty do jego potrzeb i oczekiwań. Dużą wagę przywiązujemy również do systematyczności pracy i aktywności sprzedażowej doradców. Jasno wytyczone cele, systematyczność i konsekwencja w działaniu  to podstawy programu Nowa Energia Placówek Partnerskich, który z powodzeniem od kilku lat działa w oddziałach własnych banku. 

Na jakie jeszcze wsparcie mogą liczyć placówki?
W placówce partnerskiej klient może skorzystać z takich samych produktów i usług jak w oddziale dlatego ważne jest by jakość obsługi była również na takim samym, wysokim poziomie. Dlatego w dużej mierze korzystamy z know-how i najlepszych praktyk bankowości oddziałowej jednak zawsze bierzemy pod uwagę specyfikę działania sieci partnerskiej i dostosowujemy rozwiązania do jej potrzeb. W każdym razie nieustannie pracujemy nad coraz lepszą efektywnością poszczególnych placówek, rozwojem kompetencji doradców oraz partnerów. Zarówno partnerzy jak i ich pracownicy uczestniczą w szkoleniach w ramach wcześniej wspomnianego programu Nowa Energia Placówek Partnerskich. Placówki mogą również korzystać z opracowanego przez nas systemu motywacyjnego. Dla partnera jest to świetne narzędzie do wyznaczenia celów i konsekwentnego ich realizowania. Pracownicy za rzetelne realizowanie zadań otrzymują bonus pieniężny zarówno od swojego pracodawcy, czyli partnera jak i od banku. Poza tym uczymy jak zarządzać portfelem klientów, wykorzystywać okazje sprzedażowe i pozyskiwać nowych nabywców.

Bank posiada 115 placówek partnerskich i co dalej?
Spokojnie podchodzimy do kolejnych otwarć i wnikliwie analizujemy zarówno lokalizację placówki jak i potencjalnych kandydatów. Jeżeli chodzi o lokalizację to wybraliśmy ponad 70 miast, w których widzimy przestrzeń do rozwoju placówek. Tak jak wspomniałam, stawiamy na jakość i efektywność działań placówek. Rozwijamy sieć, która może korzystać z szeregu narzędzi, dzięki którym klientom oferujemy najwyższą jakość a partnerzy uzyskują coraz większe dochody.

Ile kosztuje otwarcie placówki bankowej BZ WBK?
Koszty otwarcia placówki nie są wysokie, jest to kwota rzędu 25 tys. zł. Ważne natomiast jest to, że oprócz początkowej inwestycji związanej z otwarciem placówki partner jest zobowiązany do pokrywania bieżących kosztów funkcjonowania. Dlatego wymagamy od przyszłych partnerów posiadania dodatkowych środków, które mogą zabezpieczyć działanie placówki przez pierwsze miesiące do momentu osiągnięcia rentowności.
rozmawiała (mk)