Franczyzodawca idzie na duży parkiet

Dostosowanie lokalu do standardów Briju to koszt ok. 4 tys. zł za m2 powierzchni.
Środa
09.04.2014
Już niedługo na rynku głównym warszawskiej giełdy notowana będzie spółka Briju. Co na tym zyska?
 

Jubilerzy spod znaku Briju weszli na giełdę już przed trzema laty, ale teraz chcąc przenieść się z rynku New Connect na główny parkiet. Liczą, że taki transfer pozwoli spółce zyskać ich marce na prestiżu, a przez większe zainteresowanie akcjami ze strony akcjonariuszy również przyspieszyć wzrosty kursów. Podczas debiutu giełdowego papiery jednego z czołowych polskich producentów biżuterii kosztowały ponad 5 zł, dziś wycenia się je na 11,50 zł.

Briju specjalizauje się w produkcji biżuterii ze złota. Spółka ma własne biuro projektowe oraz zespół designerów odpowiadających za przygotowanie kolekcji. W Polsce rozwija sieć sprzedaży przede wszystkim w oparciu o sklepy partnerskie, czyli placówki, w których właściciele prowadzą równolegle sprzedaż produktów innych marek. Na rynku działa ich ok. 70. Oprócz tego biżuterię Briju można spotkać w sklepach oznakowanych szyldem producenta. Są to zarówno własne jak i franczyzowe punkty. Wejście na główny rynek giełdowy ma zachęcić dotychczasowych partnerów do przejścia na ściślejszą formę współpracy, jaką jest franczyza. W ciągu najbliższych dwóch lat sieć ma powiększyć się o 22 sklepy własne i 20 sklepów franczyzowych.

- Franczyza w naszej strategii ekspansji jest bardzo ważnym elementem. Cały czas pracujemy i udoskonalamy nasz system franczyzowy. Przywiązujemy wagę także do wyboru licencjobiorców. Chcemy, by nasi partnerzy stanowili część firmy – mówi Piotr Bakiera, dyrektor ds. marki w sieci Briju. - Dzięki wejściu na rynek główny stajemy się transparentni dla naszych franczyzobiorców, ale także pokazujemy, że jesteśmy firmą z dużym potencjałem. Nie ukrywamy, że mamy jeden cel: chcemy być numerem jeden na rynku jubilerskim.

W 2013 roku Briju uzyskało przychody w wysokości 279 mln zł, co oznacza poprawę wyniku z wcześniejszego roku o 23 proc. Spółka wypracowała też rekordowy zysk, sięgający 7,6 mln zł. Perspektywy na 2014 są równie obiecujące. Rynek wyrobów jubilerskich ma rosnąć w tempie 20 proc. w ciągu następnych trzech lat. Briju chce notować jeszcze wyższe tempo niż rynek. Do sukcesu będą jednak potrzebni franczyzobiorcy. Nadchodzące miesiące pokażą, czy uda się ich pozyskiwać w zgodnie z planem.

(gum)


POPULARNE NA FORUM

Biżuteria zawsze modna

Ja najczęściej jednak biżuterię kupuję u tradycyjnych jubilerów, ale z tego co widzę to to wygląda bardzo fajnie. Może się kiedyś skuszę.

47 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2018
Polacy lubią prezenty

A ja np. nie przepadam, a już szczególnie nie lubię ani otrzymywania, ani składania życzeń. Chyba nie jestem standardową Polką, ale cóż. Każdy ma inne upodobania.

14 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2018
Inwestycja w srebro - czy warto?

Warto.Jest to o wiele bezpieczniejsze niż inwestowanie w fundusze inwestycyjne czy w giełde.Jednoczesnie może dać o wiele lepsze dochody niż inwestowanie w lokaty, które...

53 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2018
Pan od kosmetyków

To może być ciekawy biznes. Tu chyba potęgą jest Inglot.________________________________pisaniepracdyplomowych.edu.pl

9 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2018
Paznokcie w natarciu

To biznes, który nie wymaga wielkiego nakładu finansowego. Kiedyś może w to wejdę._______________________http://pisaniepracdyplomowych.edu.pl

19 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2018
Paznokcie w natarciu

Jaki rodzaj manicure jest najsolidniejszy i najlepszy na codzień?

19 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2018
Biżuteria zawsze modna

Tutaj nie chodzi nawet o modę. Biżuteria jest sposobem na zachowanie kapitału. Po iluś tam latach nadal będzie coś warta. Pieniądze mogą stracić na wartości przez...

47 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2018
Biżuteria zawsze modna

A ma ktoś pomysł na sprzedaż biżuterii męskiej?Konkretnie takie np.łańcuszki http://braccatta.com/pl/bizuteria-meskaW temacie biżuterii zawsze mówimy o tej...

47 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2018
zobacz więcej na forum