Mikro dobroczynność, Makro wsparcie
Patriotyzm lokalny charakteryzuje wielu przedsiębiorców, którzy swoją energię pożytkują nie tylko na rozwój własnego biznesu, ale znajdują też czas i siły, żeby zmieniać swoje najbliższe otoczenie. Co robią? Zwyczajne rzeczy – pomagają najuboższym, organizują sprzęt dla niepełnosprawnych, dokarmiają zwierzęta, wspierają kulturę. Przykłady ich zaangażowania można mnożyć, ale oni sami bardzo często pozostają w cieniu. Właśnie do takich osób, właścicieli mikro i małych firm, które chciałyby pochwalić się tym, co robią dla lokalnej społeczności, Marko kieruje swój konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie”. Partnerami konkursu są: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Organizacja Franczyzodawców, Konfederacja Lewiatan, Polska Przedsiębiorcza, Biznes Linki oraz Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości.
- Jestem przekonany, że wśród mikro i małych przedsiębiorców jest wielu, dla których poza biznesem, liczy się jakość życia ich sąsiadów, kultywowanie lokalnej tradycji czy estetyka otoczenia, w którym na co dzień funkcjonują – mówi David Boner, prezes Makro Cash & Carry. – Polska edycja konkursu stanowi część globalnej inicjatywy, która odbywa się w aż 16 krajach na świecie z okazji 50 rocznicy powstania firmy Metro Cash & Carry, do której należy MAKRO. W ten sposób chcemy podziękować przedsiębiorcom za ich codzienny trud i wyróżnić najlepszych w obszarze społecznej odpowiedzialności.
Pomagaj i walcz
O tytuł „Przedsiębiorcy Aktywnego Lokalnie” i 25 tys. zł na wsparcie wybranej inicjatywy mogą powalczyć właściciele mikro i małych przedsiębiorstw, którzy zatrudniają do 50 osób. Uczestnicy muszą wykazać się aktywnością, która w pozytywny sposób wpływa na zmianę ich najbliższego otoczenia.
- Mamy nadzieję, że konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie” zwróci uwagę przedsiębiorców i szerokiej opinii publicznej na to, że warto inwestować nie tylko w swój biznes, ale też w czas i energię, którymi możemy podzielić się z członkami naszych lokalnych społeczności – mówi Magdalena Figurna, koordynatorka konkursu i szefowa działu PR Makro. - Zdecydowana większość z nas (92,2 proc. badanych) przyznaje bowiem, że chętniej korzystałaby z usług czy produktów tych przedsiębiorców, o których wiedzielibyśmy, że działają na rzecz lokalnych społeczności.
Przedsiębiorcy mogą zgłaszać swoje kandydatury od 14 kwietnia za pośrednictwem strony internetowej www.przedsiebiorcaaktywny.pl. W formularzu zgłoszeniowym właściciele firm muszą przybliżyć internautom swoją historię i pochwalić się tym, co dobrego robią dla swojej „małej ojczyzny”. Zamieszczone treści można poprzeć zdjęciami, filmami i innymi materiałami ilustrującymi prowadzone działania. Później trzeba już tylko zawalczyć o głosy zachęcając do głosowania klientów sklepu, znajomych i innych internautów, bo to oni do końca czerwca wybiorą 16 laureatów szczebla wojewódzkiego. Spośród nich komisja konkursowa wyłoni zwycięzcę, którego poznamy 30 września tego roku.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Accor chwali się wzrostem przychodów, a Meet & Fit – Slow Food Burgers i Bricomarche kolejnymi otwarciami. Przegląd tygodnia 18-25 lutego.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....