Mikro dobroczynność, Makro wsparcie

Działania, jakie lokalni przedsiębiorcy podejmują na rzecz swojego otoczenia są przeróżne – jedni pomagają niepełnosprawnym, pomagają najuboższym, wspierają działania kulturalne czy tworzą przestrzeń dla lokalnej społeczności.
Poniedziałek
14.04.2014
Makro organizuje konkurs dla przedsiębiorców działających na rzecz lokalnej społeczności.
 

Patriotyzm lokalny charakteryzuje wielu przedsiębiorców, którzy swoją energię pożytkują nie tylko na rozwój własnego biznesu, ale znajdują też czas i siły, żeby zmieniać swoje najbliższe otoczenie. Co robią? Zwyczajne rzeczy – pomagają najuboższym, organizują sprzęt dla niepełnosprawnych, dokarmiają zwierzęta, wspierają kulturę. Przykłady ich zaangażowania można mnożyć, ale oni sami bardzo często pozostają w cieniu. Właśnie do takich osób, właścicieli mikro i małych firm, które chciałyby pochwalić się tym, co robią dla lokalnej społeczności, Marko kieruje swój konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie”. Partnerami konkursu są: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Organizacja Franczyzodawców, Konfederacja Lewiatan, Polska Przedsiębiorcza, Biznes Linki oraz Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości.

- Jestem przekonany, że wśród mikro i małych przedsiębiorców jest wielu, dla których poza biznesem, liczy się jakość życia ich sąsiadów, kultywowanie lokalnej tradycji czy estetyka otoczenia, w którym na co dzień funkcjonują – mówi David Boner, prezes Makro Cash & Carry. – Polska edycja konkursu stanowi część globalnej inicjatywy, która odbywa się w aż 16 krajach na świecie z okazji 50 rocznicy powstania firmy Metro Cash & Carry, do której należy MAKRO. W ten sposób chcemy podziękować przedsiębiorcom za ich codzienny trud i wyróżnić najlepszych w obszarze społecznej odpowiedzialności.

Pomagaj i walcz

O tytuł „Przedsiębiorcy Aktywnego Lokalnie” i 25 tys. zł na wsparcie wybranej inicjatywy mogą powalczyć właściciele mikro i małych przedsiębiorstw, którzy zatrudniają do 50 osób. Uczestnicy muszą wykazać się aktywnością, która w pozytywny sposób wpływa na zmianę ich najbliższego otoczenia.

- Mamy nadzieję, że konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie” zwróci uwagę przedsiębiorców i szerokiej opinii publicznej na to, że warto inwestować nie tylko w swój biznes, ale też w czas i energię, którymi możemy podzielić się z członkami naszych lokalnych społeczności – mówi Magdalena Figurna, koordynatorka konkursu i szefowa działu PR Makro. - Zdecydowana większość z nas (92,2 proc. badanych) przyznaje bowiem, że chętniej korzystałaby z usług czy produktów tych przedsiębiorców, o których wiedzielibyśmy, że działają na rzecz lokalnych społeczności.

 

Przedsiębiorcy mogą zgłaszać swoje kandydatury od 14 kwietnia za pośrednictwem strony internetowej www.przedsiebiorcaaktywny.pl. W formularzu zgłoszeniowym właściciele firm muszą przybliżyć internautom swoją historię i pochwalić się tym, co dobrego robią dla swojej „małej ojczyzny”. Zamieszczone treści można poprzeć zdjęciami, filmami i innymi materiałami ilustrującymi prowadzone działania. Później trzeba już tylko zawalczyć o głosy zachęcając do głosowania klientów sklepu, znajomych i innych internautów, bo to oni do końca czerwca wybiorą 16 laureatów szczebla wojewódzkiego. Spośród nich komisja konkursowa wyłoni zwycięzcę, którego poznamy 30 września tego roku.

(mak)


Magdalena Krocz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022