13.04.2014

Kurier dostarczy biznes

Przemysław Hozner prowadził hurtową sprzedaż odzieży z Wielkiej Brytanii. Gdy ceny przesyłek wzrosły, otworzył firmę TaniKurier.Info.

TaniKurier.Info jest nową, dopiero rozwijającą się siecią franczyzową. Pierwsze kroki na polskim rynku firma stawiała w styczniu 2014 roku, dziś ma już 7 punktów – we Wrocławiu, Tychach, Łukowie, Bielsku-Białej, Wejherowie, Jeleniej Górze i w Sulechowie. Franczyzodawca, Przemysław Hozner, planuje podpisać do końca kwietnia 6 umów na otwarcie kolejnych jednostek.

punkt TaniKurier.info Fot. TaniKurier.info

Franczyzobiorca nie musi posiadać własnego samochodu. TaniKurier.Info współpracuje z firmami dostawczymi DPD i K-ex

Zanim Przemysław Hozner zainteresował się branżą kurierską, prowadził firmę zajmującą się hurtową sprzedażą odzieży sportowej. Towar kupował głównie w Wielkiej Brytanii i wysyłał do Polski. Interes dobrze się kręcił, zamówień przybywało, a koszty przesyłek były coraz wyższe. W 2012 roku Przemysław Hozner postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i założył firmę kurierską GMD Investment Limited, która zarządza portalem TaniKurier.info.
-  Ten rok dał mi szansę na zdobycie doświadczenia w branży kurierskiej. Przy okazji obserwowałem, jak ten biznes funkcjonuje w Polsce i pod koniec 2013 roku postanowiłem stworzyć własną sieć franczyzową - mówi Przemysław Hozner. - Zależy mi na zbudowaniu sieci, w której punkty od pierwszego dnia będą przynosić zyski, a nie spłacać swoje własne zadłużenie.

Franczyzobiorca nie musi posiadać własnego samochodu. TaniKurier.Info współpracuje z firmami dostawczymi DPD i K-ex, które odbierają i dostarczają przesyłki na terenie Polski i Unii Europejskiej. Podstawowym warunkiem dołączenia do sieci jest założenie działalności gospodarczej oraz posiadanie lokalu powyżej 20 m2. Ważne, żeby punkt nie znajdował się na uboczu, bo utrudnia to pozyskanie nowych klientów. Po stronie partnera leży wyposażenie lokalu i zakup wagi z  certyfikatem europejskim oraz materiałów reklamowych - zazwyczaj są to koszty rzędu kilkuset złotych.

Po podpisaniu umowy z TaniKurier.Info franczyzobiorca otrzymuje własną stronę www, dwa  kasetony reklamowe, tablicę PCV z logo firmy, cennik usług oraz blankiety nadawcze do przesyłek. Dodatkowo partner może liczyć na wsparcie techniczne. Obsługa systemu internetowego jest bardzo prosta, nie są więc wymagane żadne szkolenia. Firma planuje znaczne powiększenie swojej sieci w najbliższych miesiącach. Do  końca bieżącego roku ma działać 40 jednostek franczyzowych oraz 5 własnych.
- Obecnie prowadzimy  rozmowy z kilkoma dużymi firmami spożywczymi, które są zainteresowane utworzeniem Punktu w swoich sklepach. Planujemy też rozbudowę naszego pionu handlowego i zwiększenie zatrudnienia do 10 osób - mówi Przemysław Hozner.
(mt)

 

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Małgorzata Tomczak

dziennikarz
Napisz do autora