Z franczyzobiorcą taniej

Często bywa tak – szczególnie w sieci TextilMarket - że dotychczasowi kierownicy poszczególnych placówek decydują się na podjęcie działalności ajencyjnej - mówi Bogusz Kruszyński.
Wtorek
15.04.2014
O strategii przekazywania sklepów własnych Top Secret i TextilMarket w ręce partnerów opowiada Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.
 

Czym podyktowana jest decyzja o przekazywaniu własnych punktów w ręce zewnętrznych przedsiębiorców?
Współpraca z franczyzobiorcami i ajentami jest dla nas korzystniejsza. Obniżamy koszty centrali, gdyż koszty zatrudnienia pracowników pozostają po stronie partnera, a my zarabiamy na ustalonej prowizji. Oczywiście wszystko zależy od osoby przejmującej sklep i jego lokalizacji, ale dla placówki zmiany te najczęściej są korzystne. Niejednokrotnie franczyzobiorcy lepiej zarządzają kosztami i wydajniej pracują, co wpływa na podwyższenie jej rentowności. Po naszej stronie pozostaje wsparcie partnera oraz kontrola, czy spełniane są określone w umowie standardy.

Ile takich konwersji" miało miejsce do tej pory?
Od wielu lat rozwijamy sieć sprzedaży marki Top Secret w oparciu o współpracę z franczyzobiorcami, a od 2012 roku koncentrujemy się przede wszystkim na tym modelu, który uzupełniony został współpracą z ajentami. Obecnie w ramach sieci franczyzowej w sektorze modowym w Polsce i za granicą działają 184 sklepy, a prawie 40 sklepów własnych w Polsce jest zarządzanych przez ajentów. W sektorze dyskontowym natomiast model ajencyjny jest stopniowo wprowadzany od 2013 roku. W tej chwili w tej formule działa 71 spośród 289 sklepówTextilMarket.

Jakie są warunki przejęcia sklepu w przypadku każdej z marek?
W przypadku ajencji, zarówno sieci TextilMarket jak i Top Secret, wymagamy prowadzenia własnej działalności gospodarczej i doświadczenia w prowadzeniu podobnego biznesu. Rekrutujemy ajentów, którym przekazujemy do zarządzania własne placówki TextilMarket lub Top Secret. W ramach sieci Top Secret w ręce agentów przechodzą istniejące już sklepy, a w TextilMarket poszukujemy też ajentów, którzy mają świadomość prowadzenia własnego biznesu oraz posiadają własne lokale. W sieci dyskontowej koszty adaptacji oraz wyposażenia lokalu pozostają po stronie TextilMarket, natomiast ajent jako nasz partner świadczy nam usługę obsługi sprzedaży.

Czy przejmujący sklep zna jego historię finansową i ma możliwość zapoznania się z jego biznesową specyfiką?
W przypadku przejmowania istniejących lokalizacji oczywiście jest możliwość zapoznania się z historią finansową danego sklepu. Często bywa tak – szczególnie w sieci TextilMarket - że dotychczasowi kierownicy poszczególnych placówek decydują się na podjęcie działalności ajencyjnej i wtedy siłą rzeczy posiadają już pełną wiedzę o wynikach finansowych danego sklepu. W przypadku nowych sklepów ajent otrzymuje od nas planowane założenia sprzedażowe i  finansowe -  opracowywane indywidualnie dla każdej z lokalizacji.

Rozmawiał (gum)


POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021