03.06.2002

Jysk buduje sieć

Duńczycy grają o rynek warty 8 mld zł rocznie

Jak informuje Puls Biznesu duńska sieć handlowa w w ciągu 3-4 lat zamierza zbudować sieć 100 sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz. Sieć posiada już w Polsce 20 sklepów. Zamierza zdynamizować ekspansję na terenie naszego kraju.

- Chcielibyśmy otwierać 15-20 placówek rocznie – tak, aby w ciągu 3-4 lat firma posiadał 100 sklepów w Polsce. Koszt otwarcia jednej placówki średnio kształtuje się w granicach 0,5 mln zł. Za typowy dla nas sklep o powierzchni 800-1200 mkw. - mówi Katarzyna Bartosik, koordynator do spraw marketingu firmy Jysk na terenie Polski.

Firma matka nie ma wątpliwości, że nad Wisłą warto inwestować. Uważa polski rynek za bardzo atrakcyjny. Zamierza wchodzić do miast liczących co najmniej 90 tysięcy mieszkańców. Nowe obiekty sfinansuje właśnie firma matka. Nie określono ściśle terminu, od którego inwestycje powinny zacząć się zwracać.

Jysk będzie musiał stawić w Polsce czoła bardzo silnej konkurencji. W marcu tego roku swój pierwszy sklep z wyposażeniem wnętrz uruchomiła firma Decorador, finansowana przez fundusze inwestycyjne zarządzane przez Enterprise Investors(EI). EI deklarował, że do końca roku 2002 roku zainwestuje w firmę 3 mln USD (12 mln zł.). W ciągu pięciu lat ma powstać 20 sklepów tej sieci w największych polskich miastach. Łącznie EI chce wyłożyć na rozwój sieci 24- 28 mln zł.

Wszystkim graczom wchodzącym na rynek przyjdzie się też zmierzyć z IKEA. W ciągu trzech najbliższych lat Szwedzi planują otwarcie czterech kolejnych sklepów, w Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i Gliwicach. Do 2005 roku sieć IKEA w kraju zwiększy się z 7 do 11 sklepów.

Więcej: Agnieszka Janas, Paweł Janas, Puls Biznesu, 29 maja 2002

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0