CCC i Deichmann posiadają łącznie ok. tysiąca sklepów. Trzy na cztery z nich należą do pierwszej sieci.
Poniedziałek
05.05.2014
Rynkiem obuwniczym nad Wisłą podzieliły się CCC i Deichmann. Czy brytyjski Shoe Zone nadepnie na odcisk konkurencji?
 

Według raportu ARC Rynek i Opinia przeciętny Kowalski kupuje trzy parów butów rocznie, każdą za 100-150 zł. Przed zakupem odwiedzamy średnio pięć sklepów z butami. Wśród odwiedzanych sklepów może wkrótce znaleźć się brytyjska sieć Shoe Zone. Jak donosi Drapers, magazyn poświęcony modzie, firma planuje ekspansję zagraniczną w Polsce i Hiszpanii. – To kolejny etap rozwoju naszej firmy (…) Model biznesowy przynosi naszym sklepom ciągły wzrost zysków – powiedział Anthony Smith, dyrektor generalny Shoe Zone.

Do tej pory w Irlandii i Wielkiej Brytanii pod szyldem Shoe Zone otwarto około 500 sklepów, choć w 2010 roku było ich już 900. Firma, założona w 1917 roku i zatrudniająca ponad 4 tys. osób, kładzie duży nacisk na sprzedaż internetową – co czwarta z 20 milionów rocznie sprzedawanych par butów pochodzi właśnie z e-sklepu. Jeśli potwierdzą się słowa dyrektora generalnego Shoe Zone, wkrótce możemy być świadkami wojny cenowej między nowym graczem na rynku a takimi markami jak CCC i Deichmann. Każda z nich ma w swojej ofercie obuwie z niższej półki cenowej.

Przeszkodą w rozwoju marki w Polsce będzie z pewnością jej niska rozpoznawalność nad Wisłą oraz fakt, że najbardziej prestiżowe centra handlowe (np. Arkadia w Warszawie i Riviera w Gdyni) posiadają już najemców w postaci CCC i Deichmann. Shoe Zone trudno będzie się przebić, chyba że zaoferuje jeszcze niższe ceny niż pozostałe sieci obuwnicze. Nowych lokalizacji firma może poszukać w małych i średnich miastach, gdzie aktualnie oddawane jest najwięcej powierzchni komercyjnej. Pomocna w ekspansji może natomiast okazać się franczyza. Tak było w przypadku CCC. Sieć sklepów z tanimi butami kiedy przekroczyła liczbę 300 placówek zaczęła stopniowo odchodzić od franczyzy. Po rozwiązaniu umów z partnerami punkty CCC przejął franczyzodawca.
(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021