CCC i Deichmann posiadają łącznie ok. tysiąca sklepów. Trzy na cztery z nich należą do pierwszej sieci.
Poniedziałek
05.05.2014
Rynkiem obuwniczym nad Wisłą podzieliły się CCC i Deichmann. Czy brytyjski Shoe Zone nadepnie na odcisk konkurencji?
 

Według raportu ARC Rynek i Opinia przeciętny Kowalski kupuje trzy parów butów rocznie, każdą za 100-150 zł. Przed zakupem odwiedzamy średnio pięć sklepów z butami. Wśród odwiedzanych sklepów może wkrótce znaleźć się brytyjska sieć Shoe Zone. Jak donosi Drapers, magazyn poświęcony modzie, firma planuje ekspansję zagraniczną w Polsce i Hiszpanii. – To kolejny etap rozwoju naszej firmy (…) Model biznesowy przynosi naszym sklepom ciągły wzrost zysków – powiedział Anthony Smith, dyrektor generalny Shoe Zone.

Do tej pory w Irlandii i Wielkiej Brytanii pod szyldem Shoe Zone otwarto około 500 sklepów, choć w 2010 roku było ich już 900. Firma, założona w 1917 roku i zatrudniająca ponad 4 tys. osób, kładzie duży nacisk na sprzedaż internetową – co czwarta z 20 milionów rocznie sprzedawanych par butów pochodzi właśnie z e-sklepu. Jeśli potwierdzą się słowa dyrektora generalnego Shoe Zone, wkrótce możemy być świadkami wojny cenowej między nowym graczem na rynku a takimi markami jak CCC i Deichmann. Każda z nich ma w swojej ofercie obuwie z niższej półki cenowej.

Przeszkodą w rozwoju marki w Polsce będzie z pewnością jej niska rozpoznawalność nad Wisłą oraz fakt, że najbardziej prestiżowe centra handlowe (np. Arkadia w Warszawie i Riviera w Gdyni) posiadają już najemców w postaci CCC i Deichmann. Shoe Zone trudno będzie się przebić, chyba że zaoferuje jeszcze niższe ceny niż pozostałe sieci obuwnicze. Nowych lokalizacji firma może poszukać w małych i średnich miastach, gdzie aktualnie oddawane jest najwięcej powierzchni komercyjnej. Pomocna w ekspansji może natomiast okazać się franczyza. Tak było w przypadku CCC. Sieć sklepów z tanimi butami kiedy przekroczyła liczbę 300 placówek zaczęła stopniowo odchodzić od franczyzy. Po rozwiązaniu umów z partnerami punkty CCC przejął franczyzodawca.
(dw)


POPULARNE NA FORUM

Zarobić na stylu

CCC ma problemy, Reserved i Gino Rossi też. Ciuchy w retailu źle się sprzedają. _____________________ Pisanie prac magisterskich z socjologii

34 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Zarobić na stylu

Strona http://diamentysprzedazy.pl/ to blog zdradzający tajniki jubilerstwa, opisujący magię i moc biżuterii, jako dodatku do stroju. Mamy szeroki wybór subtelnych...

34 wypowiedzi
ostatnia 18.05.2018
Produkcja odzieży reklamowej. Warto inwestować?

Zgadzam się, że taka odzież to bardzo dobry wybór. Z tego co widzę, to w internecie jest wiele różnych firm i można spokojnie znaleźć coś dla siebie. Jeśli ktoś...

27 wypowiedzi
ostatnia 11.05.2018
Produkcja odzieży reklamowej. Warto inwestować?

Moim zdaniem warto inwestować w odzież reklamową. To praktyczne i uniwersalne gadżety które sprawdzą się w każdej branży. Osobiście polecam firmę Tech-Media, mają...

27 wypowiedzi
ostatnia 11.05.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

Tania odzież zawsze dobrze się sprzedaje. _____________________ Tematy prac licencjackich z logistyki

44 wypowiedzi
ostatnia 09.05.2018
Sklep z bielizną w dużej galerii - opłaca się?

Moim zdaniem też nie. ___________________ http://pracelicencjackielogistyka.pl/

10 wypowiedzi
ostatnia 09.05.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

Tania odzież jeszcze ujdzie. Drogie ciuchy w Polsce nie idą. ____________________ http://pracemagisterskiepedagogika.edu.pl/

44 wypowiedzi
ostatnia 08.05.2018
Hurtownik - opinie

This page gives you a lot of information. Thank you! subway surfers

11 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2018