Wstępna inwestycja to koszt ok. 5 tys. zł – tyle trzeba przeznaczyć na pierwsze zatowarowanie. Firma regularnie wyposaża partnerów w produkty, zapewnia też wsparcie marketingowe – m.in. katalogi drukowane, materiały reklamowe w wersji elektronicznej oraz promuje markę w prasie branżowej i w internecie.
Sobota
17.05.2014
Na elektryczny kominek może pozwolić sobie nawet właściciel małego mieszkania. To szansa dla partnerów Aveko.
 

Spółka Aveko jest wyłącznym dystrybutorem amerykańskich kominków i mebli z kominkiem Classic Flame. Elektryczne kominki wyposażone w energooszczędną technologię typu LED można kupić już w 14 punktach partnerskich. Firma planuje do końca roku rozpocząć współpracę z trzydziestoma nowymi franczyzobiorcami. Spółka powstała w 2009 roku. Założyło ją dwóch kolegów po fachu. Wieloletnie doświadczenie handlowe w podobnej branży (ogrzewanie, wyposażenie wnętrz) pozwoliło im szybko rozeznać się w potrzebach rynku i rozwinąć w ciągu kilku lat sprawnie działającą sieć.

- Dostrzegliśmy potencjał w tym produkcie. Elektryczne kominki stawały się coraz bardziej popularne – to ten rodzaj luksusu, na jaki może pozwolić sobie każdy, nie tylko właściciel domu. Nasze doświadczenie biznesowe przydaje się na każdym kroku, szczególnie w budowaniu sieci handlowej i rozwijaniu współpracy z partnerami – mówi Cezary Jagiełło, współwłaściciel i menedżer do spraw sprzedaży.

Na początku prowadzenia działalności Aveko sprzedawała głównie krajowe produkty, jednak już wkrótce zdecydowała się poszukać alternatywy na zagranicznych rynkach. Amerykańskie Classic Flame okazały się strzałem w dziesiątkę.
- Skontaktowaliśmy się z producentem i otrzymaliśmy partię próbną, towar od razu nam się spodobał. Kominki są po prostu wysokiej jakości, posiadają unikalne funkcje, są energooszczędne i płoną jak te, w których pali się drewnem - wylicza Cezary Jagiełło.

Współpraca franczyzowa z firmą polega na wprowadzaniu produktów Classic Flame do oferty sklepu. Partnerzy to najczęściej właściciele salonów kominkowych lub meblowych. Dodatkowo prowadzą sprzedaż przez internet. Potencjalny franczyzobiorca powinien posiadać już swój punkt sprzedaży albo planować jego otwarcie. Ważne jest, aby mógł zapewnić kominkom i meblom atrakcyjną ekspozycję w widocznym miejscu. (mt)

 


Małgorzata Tomczak