29.05.2014

Bez franczyzy, ale z agencją

Dyskont Czerwona Torebka pół roku po otwarciu pierwszego sklepu rozpoczyna poszukiwania partnerów.

W grudniu ubiegłego roku światło dzienne ujrzał nowy koncept sklepów spożywczych. Jego właścicielem jest spółka Czerwona Torebka. W ramach grupy rozwijane są trzy ogólnopolskie sieci: Małpka Express (sieć sklepów typu convenience), Merlin.pl (sklep e-commerce) oraz Dyskont Czerwona Torebka (sieć sklepów dyskontowych). Spółka w swoim portfolio posiada również 66 pasaży handlowych. Głównym akcjonariuszem firmy jest Mariusz Świtalski, założyciel Eurocash, Biedronki i Żabki.

Dział owocowo-warzywny w Dyskoncie Czerwona Torebka Fot. Dyskont Czerwona Torebka

Do tej pory powstało 13 Dyskontów Czerwona Torebka. Sklepy działają m.in. w Gdańsku, Poznaniu, Bydgoszczy, Szczecinie i Gorzowie Wielkopolskim. W przeciwieństwie do Biedronki klienci Dyskontów mogą płacić kartą.

Od początku wiadomo było, że Dyskonty nie będą otwierane na licencji franczyzowej. Okazuje się jednak, że będzie można podjąć współpracę, ale w formie agencji. Przedsiębiorca zainteresowany współpracą będzie miał do dyspozycji w pełni wyposażony lokal, pakiet szkoleń, wsparcie marketingowe oraz pomoc opiekuna regionalnego. Agent otrzyma stałe wynagrodzenie powiększone o premię za sprzedaż, nie inwestując przy tym środków własnych.

Czerwona Torebka oczekuje od agentów minimum 2-letniego doświadczenia w prowadzeniu sklepu i zarządzaniu personelem. Inne wymagania to minimum średnie wykształcenie, dobra znajomość branży FMCG oraz prawa regulującego działalność handlowo-usługową.

Oferta Dyskontów składa się wyłącznie z produktów markowych, znanych producentów. Firma nie wprowadziła marki własnej. W sklepach dostępne są artykuły spożywcze, napoje, alkohole, artykuły przemysłowe, chemia gospodarcza i kosmetyki, a od niedawna także świeże pieczywo, owoce i warzywa oraz mrożonki.
- Staramy się na bieżąco obserwować potrzeby Klientów i wprowadzać rozwiązania, które sprawią, że oferta Dyskontów będzie dopasowana do ich wymagań – mówi Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka. – Badamy potrzeby rynku by następnie, stosownie do wyników analiz, modyfikować naszą ofertę asortymentową. Decyzja o wprowadzeniu oferty produktów świeżych: pieczywa, owoców, warzyw, a także mrożonek jest naturalnym uzupełnieniem dostępnego w Dyskontach asortymentu spożywczego.
(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0