03.06.2014

Mamy też umieją liczyć (na siebie)

Biznesy "dziecięce" to nie jedyne pomysły na biznes, jakie wybierają młode mamy - mówi Joanna Gotfryd z redakcji Mamo Pracuj.

Jaka jest główna motywacja kobiet do zakładania własnych biznesów?
Ile kobiet, tyle motywacji. Najczęściej spotykamy się z potrzebą pogodzenia życia rodzinnego z zawodowym. Własny biznes daje większą elastyczność w codziennym funkcjonowaniu. Prowadzenie  firmy pozwala na dopilnowanie wielu tematów związanych z dziećmi (wizyty u lekarzy, szczepienia, występy w przedszkolu) i młode mamy bardzo to sobie cenią. Chcą się realizować zawodowo, ale bardzo ważna jest dla nich elastyczność działań. Często też kobiety decydują się na założenie własnej firmy po urlopie macierzyńskim, rodzicielskim czy wychowawczym. Czas spędzony z dzieckiem zaowocował nie tylko zbudowaniem z nim więzi, ale również pomysłem na własny biznesu. 

Joanna Gotfryd, wydawca portalu mamopracuj.pl Fot. Beata Wojciechowska-Jasion, pchelka.pl

Powodzenie wielu biznesów zależy od tego, jak duże wsparcie otrzyma się od swoich bliskich.
Joanna Gotfryd z redakcji Mamo Pracuj

Jakie biznesy najczęściej wybierają młode mamy?
Często są to biznesy, które nawiązują do macierzyństwa - sklepy internetowe z asortymentem dla dzieci, kobiet w ciąży, sklepy z zabawkami. Mamy są pomysłowe i szukają rozwiązań problemów, z którymi spotykają się na co dzień. Dwie warszawianki stworzyły MaMy Kalendarz,  portal mamopracuj.pl to też biznes dwóch mam, które chciały pogodzić bogate życie rodzinne z potrzebą rozwoju osobistego.  Biznesy matek to również punkty opieki dla dzieci - przedszkola, żłobki, kluby malucha. Ale biznesy  "dziecięce" to nie jedyne jakie wybierają młode mamy. Często panie zakładają biznesy w branży, w której pracowały przed urodzeniem dziecka, zajmują się np. PR-em, prawem, budownictwem czy tłumaczeniami, ale teraz robią to na własny rachunek, bo cenią sobie elastyczność jaką daje własna firma.

Czy są to biznesy dochodowe?
Tak jak wszędzie, są biznesy bardziej lub mniej dochodowe – rynek zweryfikuje pomysły. Nie ma znaczenia, czy biznes prowadzi mama czy młody mężczyzna. Myślę, że powodzenie wielu biznesów zależy od tego, jak duże wsparcie otrzyma się od swoich bliskich. Czy ich partnerzy zaakceptują fakt, że teraz mają swoje 5 minut i rozkręcają własną firmę, czy przejmą obowiązki domowe tak, aby mama mogła skupić się na firmie.
rozmawiała (kk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0