04.06.2014

Firma, że aż lśni

Portugalska firma sprzątająca wchodzi na polski rynek. Kwota inwestycji zaskakuje.

Portugalska firma oferująca usługi sprzątające chce otwierać placówki w Polsce? Dla wielu zabrzmi to jak dowcip –  wszak to „nasi” od pokoleń zdobywają w tej branży europejskie rynki. Tym razem jednak cleaning service przychodzi do nas, i to z najbardziej wysuniętego na zachód zakątka kontynentu – z Porto.

Kobieta sprzątająca łazienkę. Fot. House Shine

Legendy o „złej robocie” wykonanej przez pseudofachowców krążą nie tylko w Polsce. Dobra renoma usługodawcy gwarantuje nie tylko dobrą jakość, ale i odpowiedzialność firmy za efekty działań jej pracowników.

House Shine jest częścią portugalskiej NBrand Group Company, zarządzającej kilkoma firmami franczyzowymi świadczącymi usługi sprzątające, budowlane i naprawcze (m.in. Ideal Plumber i Urban Construction). Marki grupy NBrand działają już w Portugalii, Hiszpanii i Brazylii, a plany rozwoju zakładają powiększanie sieci o inne państwa europejskie i południowoamerykańskie. House Shine posiada obecnie 5 placówek własnych i 261 franczyzowych. 

Historia firmy sięga 2004 roku, gdy portugalski przedsiębiorca i wykładowca akademicki, dr Cândido Mesquita, postanowił w miejsce chaotycznego, czarnego rynku stworzyć profesjonalny system usług domowych i budowlanych. Pomysł się przyjął, a House Shine zdobyło klientów najpierw w Porto, a potem w północnej Portugalii. Mesquita, zachęcony wysokimii obrotami firmy, postanowił przekształcić ją w sieć franczyzową i już 2 lata później marka zyskała tytuł krajowego lidera.

House Shine przygotował już ofertę franczyzową dla partnerów z Polski. Firma pomoże przedsiębiorcom zaadaptować model biznesowy do lokalnego rynku, udzieli wsparcia w zakresie sprzedaży, marketingu, organizacji administracyjnej i operacyjnej i  przeprowadzi serię szkoleń (m.in. z obsługi oprogramowania komputerowego i zarządzania personelem). Głównym zadaniem franczyzobiorcy będzie dalsze budowanie sieci na terenie regionu. Koszt przystąpienia do współpracy partnerskiej z NBrand Group Company to ok. 137,5 tys. euro (ok. 570 tys. zł), w tym 42,5 tys. euro opłaty licencyjnej i 12,5 tys. euro opłaty marketingowej. 

Na polskim rynku działa obecnie ok. 4 tys. firm sprzątających, najwięcej w województwie mazowieckim i zachodniopomorskim. Prognozy dla tej branży są, zdaniem ekspertów, pomyślne - popyt na usługi czyszczące rośnie z każdym rokiem o ok. 20 proc. Największe problemy to brak wykwalifikowanego personelu i standaryzacji usług, a także ogromny udział dochodów pochodzących z "szarej strefy" -  to wciąż ok. 1/4 wartości rynku szacowanego na 8 mld zł.
(mt)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Małgorzata Tomczak

dziennikarz
Napisz do autora