Legendy o „złej robocie” wykonanej przez pseudofachowców krążą nie tylko w Polsce. Dobra renoma usługodawcy gwarantuje nie tylko dobrą jakość, ale i odpowiedzialność firmy za efekty działań jej pracowników.
Środa
04.06.2014
Portugalska firma sprzątająca wchodzi na polski rynek. Kwota inwestycji zaskakuje.
 

Portugalska firma oferująca usługi sprzątające chce otwierać placówki w Polsce? Dla wielu zabrzmi to jak dowcip –  wszak to „nasi” od pokoleń zdobywają w tej branży europejskie rynki. Tym razem jednak cleaning service przychodzi do nas, i to z najbardziej wysuniętego na zachód zakątka kontynentu – z Porto.

House Shine jest częścią portugalskiej NBrand Group Company, zarządzającej kilkoma firmami franczyzowymi świadczącymi usługi sprzątające, budowlane i naprawcze (m.in. Ideal Plumber i Urban Construction). Marki grupy NBrand działają już w Portugalii, Hiszpanii i Brazylii, a plany rozwoju zakładają powiększanie sieci o inne państwa europejskie i południowoamerykańskie. House Shine posiada obecnie 5 placówek własnych i 261 franczyzowych. 

Historia firmy sięga 2004 roku, gdy portugalski przedsiębiorca i wykładowca akademicki, dr Cândido Mesquita, postanowił w miejsce chaotycznego, czarnego rynku stworzyć profesjonalny system usług domowych i budowlanych. Pomysł się przyjął, a House Shine zdobyło klientów najpierw w Porto, a potem w północnej Portugalii. Mesquita, zachęcony wysokimii obrotami firmy, postanowił przekształcić ją w sieć franczyzową i już 2 lata później marka zyskała tytuł krajowego lidera.

House Shine przygotował już ofertę franczyzową dla partnerów z Polski. Firma pomoże przedsiębiorcom zaadaptować model biznesowy do lokalnego rynku, udzieli wsparcia w zakresie sprzedaży, marketingu, organizacji administracyjnej i operacyjnej i  przeprowadzi serię szkoleń (m.in. z obsługi oprogramowania komputerowego i zarządzania personelem). Głównym zadaniem franczyzobiorcy będzie dalsze budowanie sieci na terenie regionu. Koszt przystąpienia do współpracy partnerskiej z NBrand Group Company to ok. 137,5 tys. euro (ok. 570 tys. zł), w tym 42,5 tys. euro opłaty licencyjnej i 12,5 tys. euro opłaty marketingowej. 

Na polskim rynku działa obecnie ok. 4 tys. firm sprzątających, najwięcej w województwie mazowieckim i zachodniopomorskim. Prognozy dla tej branży są, zdaniem ekspertów, pomyślne - popyt na usługi czyszczące rośnie z każdym rokiem o ok. 20 proc. Największe problemy to brak wykwalifikowanego personelu i standaryzacji usług, a także ogromny udział dochodów pochodzących z "szarej strefy" -  to wciąż ok. 1/4 wartości rynku szacowanego na 8 mld zł.
(mt)


Profil kobiety
Małgorzata Tomczak
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.