Pierwszy supermarket Piotr i Paweł powstał w Poznaniu w 1990 roku. Obecnie sieć liczy 105 sklepów, a obroty uzyskane w 2013 roku wyniosły 1,9 mld zł, co oznacza wzrost, w porównaniu z rokiem 2012, o 4,7 proc. E-sklep zanotował prawie 50 mln zł obrotu.
Czwartek
05.06.2014
Właściciel sklepu w Kędzierzynie-Koźlu zmienił szyld franczyzodawcy na Piotra i Pawła. Zyskał partner i klienci.
 

Dwa miesiące temu w Kędzierzynie-Koźlu pojawił się pierwszy sklep Piotra i Pawła. Jego współwłaścicielem jest Andrzej Kochański, udziałowiec spółki Agricola. Franczyzobiorca już posiadał doświadczenie w branży spożywczej, ponieważ w tym samym lokalu prowadził sklep Groszka. Punkt z zielonym logo nie przestał istnieć - został przeniesiony do innej części miasta.
- Potrzebowaliśmy niewiele ponad tygodnia na rebranding sklepu. Największe wyzwanie stanowiło przetransportowanie asortymentu Groszka. Wcześniej zorganizowaliśmy 30 proc. wyprzedaże. Nie chcieliśmy jednak czekać do momentu, kiedy półki całkowicie opustoszeją, bo klientom to by się nie spodobało – mówi Andrzej Kochański.

Koszty rebrandingu nie spoczywały wyłącznie na inwestorze. Piotr i Paweł sfinansował szereg elemntów wystroju, w tym oznakowanie zewnętrzne sklepu, budowę wyspy owocowo-warzywnej oraz wstawienie stoiska piekarniczego. Franczyzobiorca mógł także liczyć na wsparcie fachowców centrali, którzy w krótkim czasie pomogli dostosować sklep do wymogów sieci.
- Dzięki zmianie zyskaliśmy wiele nowych pozycji asortymentowych. Klienci mogą kupować dobrej jakości produkty marki własnej Piotra i Pawła oraz atrakcyjniejsze ow
oce oraz warzywa. Ceny wzrosły nieznacznie. Piotr i Paweł to nie delikatesy, bo ten format nie sprawdziłby się na osiedlu, gdzie działa sklep. W pierwszym miesiącu po zmianach zaobserwowaliśmy niewielki spadek obrotów, ale w drugim obroty wzrosły. Cieszy także wyższa średnia kwota paragonów, ponieważ zyskaliśmy nowych klientów. Docenili oni chociażby takie szczegóły jak atrakcyjniejsze wnętrze, a także ładniejszy ubiór personelu – wylicza korzyści franczyzobiorca.

Przed otwarciem sklepu w nowej formule mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla dowiedzieli się o tym z informacji zamieszczonych na sklepie. Zmiany sygnalizował także nowy neon Piotra i Pawła, gazetka produktowa poznańskiej sieci, reklama w lokalnej stacji radiowej. Klienci mogli również usłyszeć o otwarciu sklepu z głośnika samochodu objeżdżającego całe miasto.
(dw)


POPULARNE NA FORUM

Twarda woda

[url]https://eofficemedia.pl[/url]

35 wypowiedzi
ostatnia 20.10.2018
Twarda woda

A perfectly composed article, if just all bloggers take a gander Professional Academic Writing Services at your substance and gain from it than the web would be a far superior...

35 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2018
Zarabianie przez internet

Instagram is a social media app that allows users to share photos and videos from their lives, add captions, edit filters, tweak settings and engage with others.Click ...

11 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

Giving your daughter a unique name can be a bit of a challenge. You want a name that helps her stand out but not one that she'll hate. Read this for more details unique girl...

13 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Zarabianie przez internet

Custom Invitation boxes you want to make your events or parties more memorable and also try to inspire your dear and loved ones with your priceless gifts.

11 wypowiedzi
ostatnia 16.10.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

You have done a great job. I will definitely dig it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this site my gmail login

13 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2018
E-papierosy na cenzurowanym

Thankyou for sharing the data which is beneficial for me and others likewise to see. traffic flow seo

5 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Alma Market powiększa sieć

I am always searching online for articles that can help me. There is obviously a lot to know about this. I think you made some good points in Features also. Keep working, great...

6 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018