16.06.2014

Kawiarnia i sklep w jednym

Pijalnie Czekolady i Kawy Mount Blanc działają w większości regionów Polski. Firma szuka franczyzobiorców w centrum i na wschodzie kraju.

Koncepcja Mount Blanc opiera się na połączeniu kawiarni i sklepu –  w lokalu klient może napić  się gorącej lub zimnej belgijskiej czekolady, palonej w Belgii kawy lub skosztować jednej z wielu propozycji deserów, a przy okazji kupić pralinki do domu lub na prezent.

Pijalnia Czekolady i Kawy Mount Blanc w centrum handlowym Fot. Mount Blanc

Marka Mount Blanc Top Belgian Chocolates działa na polskim rynku od 2006 roku.

Obecnie sieć Mount Blanc to już 19 kawiarni. Wkrótce zostanie otwarta 20 – tym razem w Płocku, a jesienią ruszą kolejne dwie: w olsztyńskiej Galerii Warmińskiej i w centrum Warszawy.
- Nie zamierzamy na tym poprzestać. Dynamiczny rozwój sieci jest dla nas bardzo istotny, dlatego cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami i szukamy nowych miejsc w których mogłyby powstać nasze Pijalnie. Chcemy, aby na koniec roku nasza sieć liczyła 25 kawiarni – mówi Michał Piasecki, pełnomocnik zarządu Mount Blanc.

Oprócz powiększania sieci franczyzodawca Mount Blanc planuje kolejne zmiany. – Jeszcze w tym roku umożliwimy klientom płacenie za nasze produkty punktami Payback. Wprowadzamy też innowację w sprzedaży internetowej – od jesieni zamówione pralinki będzie można otrzymać nie tylko drogą pocztową, ale też odebrać w dowolnie wybranej kawiarni – mówi Michał Piasecki.

Większość kawiarni Mount Blanc działa w galeriach handlowych. To rozwiązanie sprawdza się dobrze w większych miastach, gdzie zagęszczenie lokali kawiarniano-rozrywkowych przy głównych ulicach jest zazwyczaj bardzo duże. Kilka pijalni funkcjonuje jednak z powodzeniem poza centrami handlowymi – Pijalnie w Karpaczu, Wiśle oraz w nadmorskich kurortach: Świnoujściu i Sopocie zlokalizowane są bezpośrednio przy ulicach.

Mount Blanc nadal chce otwierać zarówno własne, jak i franczyzowe kawiarnie. Najważniejszym warunkiem przystąpienia do sieci jest posiadanie lokalu o powierzchni 80-120 m2 w centrum handlowym albo przy dużej ulicy miasta. Opłata wstępna wynosi 10 tys. zł, a szacowany koszt inwestycji to 350-400 tys. zł.
(mt)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Małgorzata Tomczak

dziennikarz
Napisz do autora