16.06.2014

Polisa na biznes

Franczyzodawca agencji ubezpieczeniowych Superpolisa współfinansuje uruchomienie placówki.

Spółka Agencja Konsultant zarządza siecią 11 placówek własnych Superpolisa, ponadto ma podpisane 250 umów partnerskich i zespół prawie 500 sprzedawców indywidualnych. Strategia firmy zakłada dywersyfikację kanałów sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, które będzie można kupić w stacjonarnych biurach, przez internet oraz call center. Partnerzy firmy, którzy zdecydują się na współpracę  z Superpolisą mają do dyspozycji trzy modele współpracy: franczyza, partner i doradca. Franczyzodawca w żadnym z modeli nie narzuca celów sprzedażowych. Działanie firmy jest oparte na systemie porównawczo-transakcyjnym. Pozwala on agentom porównać, wycenić i przeprowadzić sprzedaż polisy na jednej platformie informatycznej.

Punkt obsługi klienta SuperPolisa.pl Fot. SuperPolisa.pl

Spośród trzech modeli współpracy, to właśnie we franczyzie można zarobić najwięcej na prowizjach od sprzedaży polis.

- Od wielu lat funkcjonujemy w branży ubezpieczeniowej. Wiemy, jak wygląda praca agentów i dlatego, tworząc koncepcję Superpolisy, chcieliśmy, by ta praca stała się efektywniejsza i łatwiejsza. To właśnie dlatego stworzyliśmy skuteczny  model biznesowy. Postawiliśmy na system informatyczny, który skraca czas przygotowania ofert i usprawnia proces sprzedaży – wyjaśnia Dariusz Daraż, dyrektor rozwoju sieci Superpolisy.

Najwyższe prowizje otrzyma przedsiębiorca, który zdecyduje się na współpracę franczyzową. Może on także liczyć na dofinansowanie w kwocie 10 tys. zł przy inwestycji w placówkę. Franczyzodawca nie obawia się, że klienci z zakupem ubezpieczeń przeniosą się do internetu.
- Naszą ambicją jest pokrycie zasięgiem całego kraju. Współpracujemy zarówno z partnerami z dużych jak i mniejszych miast. Dane z polskiego rynku mówią bardzo wyraźnie, że nadal wolimy kupować ubezpieczenia w agencji stacjonarnej. Klienci, którzy poszukiwań ubezpieczeń nie chcą zakończyć transakcją przez nasz portal otrzymują informację o najbliższym dla nich punkcie sprzedaży Superpolisy - mówi Dariusz Daraż.

Partnerzy Superpolisy mają do dyspozycji cykle szkoleniowe z zakresu produktów ubezpieczeniowych, marketingu i technik sprzedaży. Franczyzodawca prowadzi je zarówno w swojej siedzibie, jak i w regionach. W przypadku, gdy do sieci dołącza już wcześniej istniejąca agencja ubezpieczeń, wtedy firma organizuje specjalnie dla jej pracowników dedykowane sesje treningowe.
- Nasi partnerzy mają do dyspozycji bazę wiedzy dostępną przez stronę internetową, ale także dedykowane im call center, które jest w stanie szybko i sprawnie pomóc i doradzić w zakresie technicznym jak i administracyjnym - zapewnia dyrektor rozwoju sieci.

Superpolisa inwestuje także w działania marketingowe. Prowadzi m.in. kampania reklamową w grupie telewizyjnej Polsatu. Ponadto marka sponsorem transmisji Formuły 1 w telewizji. (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0