30.06.2014

Małpka i Merlin nakręcają się

Właściciel Małpki Express i Merlin.pl kusi klientów akcjami promocyjnymi, dzięki czemu rosną obroty w obu sklepach.

- Od otwarcia pierwszego sklepu Małpka Express w Szczecinie–Warzymicach minęły już ponad dwa lata. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że udało nam się stworzyć sieć, która w krótkim czasie zdobyła silną pozycję na rynku convenience – mówi Maciej Szturemski, prezes zarządu spółki Małpka. - Staramy się wciąż uzupełniać ofertę sieci i reagować na trendy pojawiające się na rynku. Jesteśmy otwarci na zapotrzebowanie klientów, uwzględniamy ich sugestie oraz opinie dotyczące oferowanych przez nas usług. Dlatego cały czas testujemy nowe rozwiązania i rozwijamy asortyment dostępny w naszych placówkach. W ostatnim czasie w Małpkach Express wprowadziliśmy regały z ofertą świeżych owoców i warzyw. W ramach współpracy z Merlin.pl ofertę naszych sklepów wzbogaciła się też o książki i multimedia dostępne w niektórych lokalizacjach.

Punkt Merlin.pl w sklepie Małpka Express Fot. Małpka Express

Z badań przeprowadzonych przez spółkę Małpka wynika, że 54 proc. klientów to kobiety, a zasięg oddziaływania sklepu wynosi 800 m. Średnia powierzchnia Małpek Express to 85 m2.

W ciągu ponad dwóch lat pod logo Małpka Express powstało 260 sklepów, a do końca roku ma ich być 430. Klienci mogą wybierać spośród asortymentu liczącego 2,5 tys. indeksów produktowych. Od listopada 2013 r. ogólnopolska sieć sklepów convenience zaczęła wprowadzać usługę darmowego odbioru przesyłek zamówionych na stronie sklepu internetowego Merlin.pl. Działania te były wynikiem dołączenia obu spółek do Grupy Handlowej Czerwona Torebka. Dzięki temu klienci mogą korzystać z rabatów nakręcając obroty każdego z podmiotów - Małpki Express i Merlin.pl. Kupujący otrzymują rabat na różne produkty w ramach sklepu internetowego Merlin.pl. Kody promocyjne do wpisania na stronie sklepu internetowego dostępne są na rewersie paragonów fiskalnych otrzymanych w sklepach Małpka Express.

- Współpraca z Merlin.pl stwarza nam dodatkowe możliwości w zakresie rozwijania koncepcji sklepu i wzbogacenia oferty Małpki Express. Rynek handlowy cały czas ewoluuje za sprawą Internetu. Coraz więcej sieci dostrzega szanse na budowanie przewagi właśnie dzięki e-commerce. Wiele z nich stopniowo wchodzi w ten rynek, tworząc pewne rozwiązania od podstaw. Naszą przewagą jest obecność stałego partnera o ugruntowanej pozycji rynkowej. Współpraca z Merlin.pl stwarza możliwości generowania kolejnych synergii – od wspólnych akcji promocyjnych po rozszerzanie asortymentu placówek - podkreśla Przemysław Mroczek, dyrektor Departamentu Marketingu spółki Małpka.

Sklepy Małpka Express prowadzone są na zasadach systemu partnerskiego. Przedsiębiorca prowadzący sklep zobowiązany jest jedynie do zakupu kasy fiskalnej oraz pokrycia kosztów związanych z otrzymaniem pozwolenia na sprzedaż alkoholu. W zamian dostaje od firmy wyposażoną placówkę handlową, profesjonalne wsparcie techniczne i marketingowe oraz gwarantowane miesięczne wynagrodzenie z dodatkowymi premiami motywacyjnymi. (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0