Sieć Lotos obejmuje ok. 430 stacji, z czego ponad 160 prowadzą franczyzobiorcy.
Jan Michalak, dyrektor ds. infrastruktury i rozwoju Lotos Paliwa
Piątek
04.07.2014
Jan Michalak, dyrektor ds. infrastruktury i rozwoju Lotos Paliwa, opowiada prowadzeniu własnej stacji paliw we franczyzie.
 

Z danych PROFIT system wynika, że we franczyzową stację paliw trzeba zainwestować średnio 2,4 mln zł. Czy całość inwestycji jest po stronie partnera?
Koszt budowy stacji ponosi partner i jest ona jego własnością. Lotos w ramach umowy franczyzowej wspiera jego inwestycję poprzez przekazanie m.in. wizualizacji, mebli,  systemu IT i organizując szkolenie dla pracowników. Szczegółowy zakres inwestycji ze strony ustalany jest z partnerem.

Czy partner może samodzielnie wybrać lokalizację swojej stacji?
Nasza oferta kierowana jest głównie do właścicieli stacji już funkcjonujących, zarówno w systemach franczyzowych innych koncernów, jak również stacji niezrzeszonych. Istnieje również możliwość przyjęcia do systemu Partnerstwa Handlowego Lotos właścicieli gruntów, którzy chcieliby przy współpracy ze spółką Lotos Paliwa wybudować i w przyszłości prowadzić własną stację paliw. Preferowane są lokalizacje, które spełniają nasze kryteria rozwoju, niemniej jednak każda ze zgłoszonych ofert nawiązania współpracy spotka się z kompetentnym i rzeczowym doradztwem wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych. Potencjalna lokalizacja jest oceniana przez Kierownika Obszaru Rozwoju i po wstępnej akceptacji, prowadzone są negocjacje warunków umowy, ustalenie warunków handlowych, a ostateczną decyzję podejmuje zarząd.

Na jakich zasadach opiera się współpraca między Lotosem a partnerem?
Partner prowadzi  stację na własne ryzyko i odpowiedzialność. Udostępniamy naszą markę w zamian za sprzedaż paliw z Lotos i prowadzenie stacji zgodnie ze standardem sieci. Partner może z naszej strony liczyć na pomoc w podniesieniu standardu i modernizacji stacji, informatyczny system wsparcia sprzedaży, uczestnictwo we wspólnych działaniach marketingowych Grupy Kapitałowej Lotos oraz udział w programie lojalnościowym.

Rozmawiał (gum)


POPULARNE NA FORUM

Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Ja zawsze sam reperuję. Niezależnie czy to samochód, czy ciągnik. Wchodzę na Internet, znajduję części (John Deere, Ursus, Audi, cokolwiek potrzebuję) i zamawiam. Nic...

55 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

Ireno, zgadzam się z Tobą, ja również korzystam z Internetu jak szukam części. Poza tym nie tylko można tam kupować, ale znajdować informacje. Prosty przykładbudowa...

37 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Ciągnik c-330

Cześć, polecacie ciągnik c-330? Głównie chodzi mi o to, jak się sprawdza i jak często wymieniacie części? https://sklep.mizar.com.pl/c-330-c-7_8.html

1 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Możesz też pójść w moje ślady i otworzyć szkołę jazdy, zacząłem od sklepu a potem doszła szkoła Instruktor-L. I jakoś się kręci, daję radę. Można spokojnie...

9 wypowiedzi
ostatnia 14.09.2018