15.07.2014

Hojny franczyzodawca

Play Optico pokryje koszty wynajmu biura swoich partnerów.

W 2008 roku na polskim rynku telefonii komórkowej pojawiła się firma Play. W tym samym czasie powstało Optico – sieć doradztwa handlowego i sprzedaży produktów Play. Jednym z partnerów handlowych Optico jest Piotr Biernacki, który w ciągu sześciu lat zbudował sieć doradców na terenie całej Polski.
- Obecnie w całym kraju działa ok. 50 doradców, zarówno w większych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Doradcy najczęściej pracują na własną rękę, samodzielnie budują bazę klientów, mogą też rozwijać własną sieć sprzedaży – mówi Piotr Biernacki.

Biznesmen z komórką przed laptopem Fot. Sxc.hu

Oprócz własnego auta potencjalny partner Play Optico powinien posiadać zdolności komunikacyjne, które ułatwią mu nawiązywanie relacji z klientami.

Praca w Play Optico polega na doradzaniu klientom w kwestii wyboru usług telekomunikacyjnych, telefonów i różnych akcesoriów. Partnerzy ciągle poszukują nowych klientów, zarówno prywatnych, jak i biznesowych. To branża podobna w wielu aspektach do pracy ubezpieczycieli czy przedstawicieli handlowych. Nie jest to jednak typowa franczyza, a raczej umowa typu „business to business” - od doradców nie pobiera się żadnych opłat, z wyjątkiem kaucji za aparaty i akcesoria telefoniczne. 
    
Aby zostać partnerem Play Optico, doradcy muszą prowadzić własną działalność gospodarczą i mieć samochód, który umożliwi im docieranie do klientów. Posiadanie lokalu nie jest warunkiem koniecznym – wiele osób decyduje się na pracę w domu. Jeśli jednak w tej samej miejscowości zbierze się kilku franczyzobiorców chętnych do wspólnego działania, firma deklaruje, że nie tylko pomoże znaleźć im odpowiedni lokal, ale pokryje także koszty wynajmu.
- Oczywiście, nie może być to drogie pomieszczenie w galerii handlowej, ale taki lokal nie jest też doradcom potrzebny, bo ich praca nie zakłada obsługi klienta „z ulicy”. Możemy wynająć dla kilku partnerów wspólne biuro, jego lokalizacja i rozmiar to kwestie do negocjacji. Staramy się być elastyczni w tym zakresie – mówi Piotr Biernacki. (mt)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Małgorzata Tomczak

dziennikarz
Napisz do autora