Zanim padnie sakramentalne "tak"

Minimalna kwota inwestycji w restaurację Subway wynosi 100 tys. euro.
Wtorek
29.07.2014
Pierwszy etap szkolenia organizowanego przez Subway pomaga przedsiębiorcom podjąć decyzję o rozpoczęciu współpracy.
 

Przedsiębiorcom, którzy rozpoczynają działalność na licencji, franczyzodawca powinien zapewnić podstawowe szkolenie dotyczące głównych aspektów prowadzenia biznesu. Program szkolenia obejmuje takie zagadnienia jak prowadzenie księgowości,  znalezienie i zatrzymanie dobrych pracowników, obsługę specjalistycznego sprzętu. Szkolenie to dobry czas, aby franczyzobiorca zapoznał się także z produktami bądź usługami oferowanymi przez jej dawcę oraz z modelem biznesowym wybranej sieci. W przypadku Subway’a szkolenie zostało podzielone na dwie części – w pierwszej biorą udział osoby, które wyrażają zainteresowanie prowadzeniem restauracji pod logo amerykańskiej sieci fast food. Druga część skierowana jest do tych, którzy podjęli już ostateczną decyzję dotyczącą podpisania umowy franczyzowej.

- Przed przystąpieniem do sieci osoby zainteresowane naszą franczyzą mają możliwość uczestniczenia w bezpłatnym seminarium informacyjnym. Seminaria mają formę spotkania z regionalnym agentem ds. rozwoju sieci w Polsce, który omawia następujące tematy: historia marki, rozwój w Polsce i na świecie, koncept biznesowy, średnie koszty inwestycji i droga do otwarcia restauracji – wylicza Irena Schlosserova, koordynator rozwoju sieci Subway w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Szkolenia wprowadzające odbywają się w biurach regionalnych agentów ds. rozwoju marki Subway w Polsce lub w innych miejscach przez nich wyznaczonych. Wiedza i materiały dostarczone podczas tego spotkania pozwalają uczestnikom realnie ocenić swoje możliwości. Ci, którzy decydują się na współpracę i chcą podpisać umowę franczyzową biorą następnie udział w dwutygodniowym programie szkoleniowym, który odbywa się w biurze Subway w Milford, w stanie Connecticut (szkolenie odbywa się w jęz. angielskim) lub w jednym z ośrodków szkoleniowych: w Miami na Florydzie (po hiszpańsku), w Niemczech (po niemiecku), w Cambridge (po angielsku) i w Paryżu (po francusku).
- Wraz z ekspansją sieci na polski rynek, planujemy otworzyć własne centrum szkoleniowe w Polsce, które będzie wpierać polski oraz okoliczne rynki. Jest to prawdopodobny plan do zrealizowania, ponieważ Polska dla Subway jest bardzo ważnym rynkiem – dodaje menedżer sieci.

Dodatkowo franczyzobiorcy mogą uczestniczyć w e-learningowych kursach w ramach Uniwersytetu Subway. Szkolenia online dostępne są 24 godziny na dobę. Kursy przechodzą właściciele, menedżerowie oraz pracownicy. Franczyzobiorcy regularnie otrzymują także publikacje, e-maile, DVD oraz inne narzędzia do nauki.
(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz