Problemy, z którymi borykają się franczyzobiorcy w USA, nie dotykają tak mocno polskich właścicieli McDonald’s. W Polsce sieć liczy 338 punktów, z czego 207 prowadzą franczyzobiorcy. W Stanach lokali jest ponad 14 tys. - 9 na 10 prowadzą biorcy licencji.
Czwartek
31.07.2014
Przerośnięte menu i liczne promocje psują biznes franczyzobiorcom Złotych Łuków.
 

Jak donosi portal businessinsider.com, amerykańscy franczyzobiorcy McDonald’s są wściekli na centralę za to, że ta poszerza menu i bombarduje ich coraz to nowszymi, kosztownymi z punktu widzenia franczyzobiorców, promocjami. Operator Złotych Łuków w Stanach Zjednoczonych zamówił badanie w firmie Janney Capital Markets, które miało zbadać nastroje właścicieli poszczególnych restauracji. Odpowiedzi wskazały raczej na pesyzmizm.
- „Nasze menu to katastrofa, zarówno dla pracowników, jak i klientów. Zabija szybkość naszego serwisu”. „Musimy pozbyć się wielu produktów, jest zbyt wiele wersji hamburgerów, dań z kurczaka, zbyt wiele wrapów”  –
przyznawali ankietowani.

Firma doradcza przepytała 27 biorców z rynku amerykańskiego, do których należy 219 spośród ponad 14 tys. punktów w Stanach. Zostali oni też poproszeni o ocenę ich relacji z centralą w skali od 1 do 5. Średnia na poziomie 1,73 okazała się nowym historycznym minimum w cyklicznych badaniach.

Zarząd McDonald’s ma jednak świadomość błędów popełnionych w zakresie projektowania menu. Już w styczniu dyrektor operacyjny sieci, Tim Fenton, przyznał, że spółka zanadto skomplikowała menu, wprowadzając do niego zbyt wielu produktów w zbyt krótkim czasie, nie dając restauracjom „czasu na oddech”.

Do tej pory biznes Złotych Łuków opierał się na pewnej prostocie, wyrażającej się w przywiązaniu do tradycyjnego menu. Od kiedy fotel prezesa sieci w 2012 roku objął Ben Thompson, zaczęły się mocniejsze roszady w oferowanym zestawie potraw. Kuchenne rewolucje nie przełożyły się jednak na wzrost sprzedaży. W pierwszym kwartale tego roku przychody McDonald’s na macierzystym rynku  zaliczyły wręcz spadek o 2 proc.

Polska centrala sieci twierdzi, że problemy doskwierające franczyzobiorcom McDonald’s w Stanach Zjednoczonych, nie są udziałem polskich właścicieli restauracji.
- Licencjobiorcy amerykańscy i polscy działają pod tą samą marką, jednak oba te rynki są bardzo odmienne. W Polsce nie odnotowujemy nasilenia krytycznych głosów ze strony właścicieli restauracji McDonald’s –
mówi Dominik Szulowski, rzecznik McDonald’s Polska.

Z naszych rozmów z franczyzobiorcami wynika jednak, że dostrzegają oni zagrożenie w zbytnim poszerzaniu menu. - U nas ten problem nie występuje na tak znaczną skalę, jak na amerykańskim rynku. Ale zgadzam się ze słowami dyrektora Tima Fentona, że komplikowanie menu nikomu nie służy. W mojej opinii lepiej byłoby, gdyby sieć podążała ścieżką sprawdzoną przez dziesięciolecia. Pozostanie przy „tradycyjnym” menu ułatwi też identyfikację klientom z naszą marką – mówi portalowi Franchising.pl pragnący zachować anonimowość franczyzobiorca sieci.

(gum)


POPULARNE NA FORUM

Subway podsumowuje rok

Szczerze Państwu współczuje, dziękuję za informacje i życzę zdrowia

2 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Wynajem kelnerów

Witam Co myślą Państwo o biznesie "wynajem kelnerów" do różnych lokali gastronomicznych (głównie myślę tutaj o hotelach gdzie ciągle potrzebują pracowników do...

1 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Jedzenie na zamówienie

Warto mieć na uwadze firmę, która trudni się produkcja jak i sprzedażą warzyw świeżych, jak również przetworzonych. My do firmy zamawiamy do tej- www.intermaxphu.pl ....

19 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Jedzenie na zamówienie

Jeśli chodzi o pizzę nic nigdy nie przebije pizzerii Amar! Ich pizza na dowóz w Bydgoszczy to najlepszy fast food w mieście. Lubię spotkać się ze znajomymi i zjeść...

19 wypowiedzi
ostatnia 18.04.2018
Subway podsumowuje rok

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

2 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Subway - kanapki

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

45 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Jak można sobie pozwolić na taką opcję to dlaczego nie? Po zmianie pracy nie miałam kompletnie czasu na gotowanie bo ilosć obowiązków mnie przytłoczyła, ale chciałam...

52 wypowiedzi
ostatnia 15.04.2018
Strona internetowe dla gastronomii i cateringu

Ciekawe propozycje daliście na temat asortymentu gastronomicznego. Nie jest to łatwy dział i są dość spore różnice cenowe i jakościowe. Według mnie w tej branży...

39 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2018
zobacz więcej na forum