Punkty partnerskie i franczyzowe stanowią większość w liczącej ponad 150 salonów sieci.
Czwartek
31.07.2014
Polski dystrybutor sprzętu komputerowego poprawia wyniki. Pomaga mu w tym franczyza.
 

Wzrost przychodów o 40 proc. i trzykrotna poprawa zysku operacyjnego to bilans Komputronika za rok obrotowy 2013/2014 ( w sieci rok obrotowy nie jest tożsamy z rokiem kalendarzowym, zaczyna się w kwietniu i kończy w marcu następnego roku). Spółka zarobiła na czysto 24 mln zł, przy przychodach na poziomie  1,7 mld zł.
- Miniony rok finansowy to z sukcesem zrealizowane wyzwania związane z rozwojem spółki. Nowe projekty, ekspansja na rynki zagraniczne, reorganizacja struktury grupy kapitałowej oraz intensywny rozwój kanału e-commerce to kluczowe kroki, jakie podjęliśmy w naszym modelu biznesowym – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik.

Spółka odnotowała wzrosty sprzedaży we wszystkich kanałach, ale najwyższy (o połowę) w ramach sprzedaży B2B, czyli do przedsiębiorstw, oraz za granicę. Swoją rolę w podwyższeniu obrotów odegrały punkty partnerskie i franczyzowe, które stanowią większość w liczącej ponad 150 salonów sieci.  

- Głównym warunkiem przystąpienia do programu franczyzowego jest stabilna sytuacja finansowa przedsiębiorcy. Nie wymagamy doświadczenia w sprzedaży nowoczesnych technologii, jednak jest ono dodatkowym atutem, który niewątpliwie uwzględniamy w ocenie kandydata. Naszym franczyzobiorcą może zostać przedsiębiorstwo posiadające lokal o powierzchni sprzedażowej, liczącej minimum 40 m2. Jednak z racji szerokiego asortymentu, jaki oferuje Komputronik, preferowane są większe lokale, do 100 m2tłumaczy Robert Romanowski, dyrektor ds. rozwoju sieci partnerskiej Komputronik.

Więcej o wymogach lokalowych dla sklepu Komputronik przeczytasz na portalu Lokalnabiznes.pl.

Aż o 40 proc. poprawiła się sprzedaż Komputronika przez internet. Znaczenie dla wyników miały też otwarcia dwóch sklepów wielkopowierzchniowych Komputronik Megastore. Pierwszy powstał w Warszawie, gdzie w ciągu dwóch pierwszych tygodni odwiedziło go ponad 20 tys. osób, dokonując transakcji na łączną kwotę 1,8 mln zł. Kolejny otwarto w Poznaniu.

Pierwsze dane dotyczące nowego roku obrachunkowego również napawają optymizmem. Według wstępnych szacunków, zysk ze sprzedaży w okresie od kwietnia do czerwca był lepszy o 28 proc. od zanotowanego przed rokiem.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018