04.08.2014

Orbis ma nowego szefa

Będą zmiany we franczyzie Mercure i Ibis?

Rada nadzorcza Orbis powołała nowego prezesa zarządu i dyrektora generalnego – Gillesa Clavie. Menedżer działa w Grupie Orbis od 2011 roku. Do tej pory odpowiadał m.in. za strategię, zarządzanie ryzykiem, informatykę i zarządzanie aktywami. System franczyzowy, w którym rozwijają się hotele zrzeszone w Grupie Orbis, to w dużej mierze właśnie jego dzieło. Gilles Clavie od 2001 roku związany jest z Grupą Accor, jedną z największych międzynarodowych grup hotelarskich świata, będącej strategicznym partnerem Orbisu.

Gille Clavie, prezes Grupy Orbis Fot. Orbis

Gilles Clavie współtworzył franczyzowy model rozwoju w Grupie Accor. Zapowiada, że zasady współpracy franczyzowej w Grupie Orbis nie ulegną zmianie.

Zapytaliśmy 44-letniego prezesa, czy jego przyjście na kierownicze stanowisko w Orbisie można odczytywać jako zapowiedź zmian w modelu rozwoju marek należących do grupy. Usłyszeliśmy, że rewolucji nie będzie.

- Chciałbym podkreślić, że strategia Orbis pozostaje bez zmian, spółka będzie kontynuować przyjęty kierunek rozwoju. Grupa aktywnie koncentruje się na swoich priorytetach:  modernizacji własnych hoteli oraz dalszym rozwoju sieci zarówno przez umowy franczyzy i umowy zarządzania, ale także przez wdrażanie innych projektów prowadzących do zwiększenia wartości spółki dla akcjonariuszy – mówi Gilles’a Clavie.

Orbis jest operatorem 55 hoteli na terenie całej Polski, oferujących łącznie ponad 10 tys. pokoi. Działają one pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget oraz Orbis. Każda z nich oferuje nieco inny standard. Koszt przystąpienia do sieci zależy bezpośrednio od zakresu prac potrzebnych do przystosowania hotelu franczyzobiorcy do wymogów dawcy licencji.

(gum)