04.08.2014

Zaprojektowała sobie franczyzę

Lidia Kalita, polska projektantka mody, zdecydowała się na rozwój swojej marki na licencji franczyzowej.

Lidia Kalita to polska projektantka z ponad 20-letnim doświadczeniem. Do tej pory zajmowała się tworzeniem kolekcji dla marki Simple, którą sama założyła. Ten rozdział jest już jednak zamknięty. Projektantka 8 lat temu wraz z siostrą sprzedały za 32 mln zł Simple innej odzieżowej spółce - Gino Rossi. W 2013 roku Lidia Kalita zdecydowała się na otwarcie butiku pod własnym nazwiskiem, w którym sprzedaje swoje kolekcje. Pierwszy salon ruszył w lutym tego roku w Domu Mody Klif w Warszawie, kolejny powstał w stołecznej Galerii Mokotów. Na przełomie sierpnia i września franczyzobiorca otworzy sklep w gdyńskim Klifie. - Interesują nas prestiżowe centra handlowe w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców – mówi Justyna Gustaw, która odpowiada za kontakt z potencjalnymi franczyzobiorcami.

Witryna sklepu Lidia Kalita® Fot. Lidia Kalita®

Przedsiębiorcy zainteresowani inwestycją w sklep Lidia Kalita powinni dysponować kwotą minimum 300 tys. zł, która pokryje koszty wyposażenia lokalu o powierzchni 50-80 m2 (250 tys. zł) oraz wykupienie licencji o wartości 50 tys. zł. Franczyzodawca oferuje wsparcie w zakresie rekrutacji i szkolenia personelu. Jest ono szczególnie ważne, ponieważ w salonach luksusowych marek klienci zwracają uwagę nie tylko na ofertę, ale także surowo oceniają standardy obsługi klienta.
- Rekrutacja jest dwuetapowa. Prowadzi ją nasz menedżer sprzedaży. Po wstępnej selekcji (rozmowa) odbywa się druga rozmowa z projektantką. Szukamy kandydatek z doświadczenie w handlu w markach luksusowych, otwartych na klienta, elokwentnych, z pasja do mody. Nasz personel jest ubrany w ubrania LK. Co sezon nasze asystentki sprzedaży mają specjalne zaprojektowane stroje służbowe – dodaje Justyna Gustaw.

Lidia Kalita nie zapomina także o promocji swojej marki. - Mamy w planach organizację pokazu mody oraz  specjalnego pokazu dla klientów CH Klif w Gdyni. Przygotowujemy również spotkania w salach ty[u VIP dla klientek, połączone z prezentacją nowości w kolekcji. Będziemy tez obecni, jako marka oraz w osobie Lidii Kality, w nowych edycjach programów rozrywkowych związanych z branżą modową, ale na razie nie możemy informować o szczegółach współpracy. Dodatkowo, na stałe współpracujemy z gwiazdami i prezenterami, prowadzącymi popularne programy rozrywkowe i informacyjne w Polsce. Jesteśmy nieustannie obecni we wszystkich tytułach prasy kobiecej oraz na portalach modowych. Poza tym, wciąż rozbudowujemy bazę klientek, aby mogły być na bieżąco informowane o nowościach i wydarzeniach związanych z marką poprzez newsletter. Mamy także bardzo prężnie działające fanpage na FB, Instargam oraz Tublr – wylicza menedżerka.
(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0