18.08.2014

Grupa Muszkieterów z napędem Renault

Rosnąca liczba supermarketów, wzrost obrotów i liczby pracowników. To tylko część planów franczyzodawcy pod rządami prezesa Patricka Renault.

Zgodnie z nową strategią Grupy Muszkieterów firma planuje do 2020 roku uruchomić w Polsce 295 nowych supermarketów spożywczych Intermarché oraz 205 z branży dla domu i ogrodu - Bricomarché. Na początku kwietnia Muszkieterowie otworzyli w Krakowie 300. punkt sprzedaży w Polsce. W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa zamierza zrealizować inwestycje w wysokości prawie 6 mld zł związane z zakupem terenów i budową sklepów. Nowe placówki obu sieci powstawać będą we wszystkich częściach kraju, a w szczególności w regionach, w których Grupa jest mniej obecna, tj. w centrum i na wschodzie Polski. Dzięki nowym punktom sprzedaży do 2020 r. Muszkieterowie planują zwiększyć zatrudnienie do ok. 33 tys. osób, w tym 25 tys. osób zatrudnionych będzie w ramach sieci Intermarché, a ponad 7 tys. przez sieć Bricomarché.

Sklep Bricomarché w Trzebnicy.

Do końca 2014 r. Grupa Muszkieterów zamierza otworzyć jeszcze w Polsce minimum 20 sklepów pod szyldem Intermarché oraz minimum 10 Bricomarché. - Jest to jednak plan minimum. Mając na uwadze naszą ambitną strategię, wierzymy, że uda nam się otworzyć więcej placówek niż pierwotnie zakładaliśmy – zaznacza Patrick Renault.

- Polski rynek jest kluczowy dla Grupy Muszkieterów, a strategia „Polska CAP 2020” stanowić będzie podstawę naszej działalności w kolejnych latach – podkreśla Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w naszym kraju. - Polska ma wciąż duży potencjał do rozwoju supermarketów spożywczych i sklepów typu „dom i ogród’. Jesteśmy obecnie największą siecią franczyzową na polskim rynku w tych dwóch kategoriach, niemniej jednak, zgodnie z naszą strategią, poprzez zwiększanie liczby punktów sprzedaży Intermarché i Bricomarché, zamierzamy w najbliższych latach nadal wzmacniać naszą pozycję szczególnie w zachodniej części kraju oraz prowadzić ekspansję w centralnych i wschodnich województwach.

Kolejne supermarkety spożywcze Intermarché powstaną m.in. w Toruniu, Łodzi, Gdańsku, a także w miejscowościach, w których Muszkieterowie nie posiadali do tej pory swoich placówek, w tym m.in. w Bukownie i Suchej Beskidzkiej. Z kolei supermarkety typu „dom i ogród” otwarte zostaną w Skierniewicach, Hrubieszowie oraz Starogardzie Gdańskim. W kolejnych miesiącach 2014 r. uruchomionych ma zostać również 9 przymarketowych stacji paliw Intermarché. Obecnie na polskim rynku funkcjonuje ich 47, co plasuje sieć na pozycji lidera tego segmentu rynku. Grupa posiada w Polsce również trzy centra logistyczne: w Poznaniu, w Sadach pod Poznaniem, a także w Mysłowicach. W pierwszej połowie 2015 r. siedziba centrali Grupy oraz wielkopolskie magazyny przeniesione zostaną do nowo powstającego nowoczesnego kompleksu biurowo-magazynowego o powierzchni ponad 73 tys. m2 oraz dwukondygnacyjnego biurowca o powierzchni 8,5 tys. m2, które zlokalizowane będą w Swadzimiu pod Poznaniem. Umowa zawarta przez Grupę Muszkieterów i firmę Goodman jest największą tego typu transakcją na rynku logistycznym w 2014 roku.

W 2013 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 4,89 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie 39,9 mld euro. - Stały wzrost w ostatnich latach naszych obrotów, biorąc także pod uwagę wciąż odczuwalne skutki kryzysu gospodarczo-finansowego, potwierdza i umacnia naszą pozycję na polskim rynku marketów spożywczych oraz typu „dom i ogród”. Świadczy on ponadto o ciągłym potencjale rozwojowym naszych sieci w Polsce na najbliższe lata. Bardzo cieszy nas także fakt, że wyniki finansowe Grupy w Polsce prezentują się bardzo dobrze, a obroty wypracowane przez nas stanowią znaczącą część obrotów Muszkieterów w całej Europie – zaznacza Patrick Renault.
(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0