19.08.2014

Bialcon solo i w towarzystwie

Polska marka odzieżowa współpracuje z właścicielami salonów multibrandowych oraz na wyłączność.

Grupa Bialcon jest producentem odzieży damskiej łączacym ofertę strojów eleganckich i casualowych. Firma powstała w 1995 roku w Białej Podlaskiej, gdzie obecnie znajduje się jej siedziba i zakład produkcyjny. Założycielką Bialcon jest Barbara Chwesiuk, z wykształcenia ekonomistka po warszawskiej SGH, dziś główna projektantka sieci.
- Gdy zaczynaliśmy przygodę z modą 20 lat temu byliśmy małym zakładem i celowaliśmy z produkcją głównie w punkty multibrandowe. Zatrudniliśmy kilka szwaczek, jeżdziliśmy po Polsce i sprzedawaliśmy towary różnym sklepom. Pierwszy salon pod własnym szyldem otworzyliśmy w 2000 roku, 6 lat później wprowadziliśmy franczyzę – mówi Jakub Chwesiuk, kierownik działu marketingu Bialcon. 

sklep Bialcon Fot. Bialcon

Do końca roku pojawi się co najmniej 7 nowych punktów – w Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Lublinie, Białymstoku i w Warszawie. Trzy z nich poprowadzą franczyzobiorcy.

Obecnie sieć liczy 3 sklepy własne, 40 franczyzowych i 20 działających w systemie partnerskim, czyli w sklepach multibrandowych, gdzie Bialcon jest marką wiodącą. Ubrania z logo firmy można też dostać w innych salonach multibrandowych. Najwięcej punktów pod szyldem Bialcon funkcjonuje na Mazowszu, w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku, Większosć z nich działa na ulicach handlowych, niektóre znajdują się w centrach handlowych, m.in. w katowickiej Silesii i lubelskim Olimpie. - Do tej pory preferowaliśmy lokalizacje „w mieście”, ale teraz kładziemy nacisk na centra handlowe. Dziś mamy 10 punktów w galeriach i chcemy podwoić tę liczbę – mówi Jakub Chwesiuk.

Więcej o wymaganiach lokalowych oraz wsparciu, jakiego Bialcon udziela swoim franczyzobiorcom przeczytasz na portalu lokalnabiznes.pl

Potencjalny franczyzobiorca Bialcon powinien posiadać lokal o powierzchni co najmniej 50 m2 w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. W kwocie 50 tys. zł zamyka się koszt aranżacji lokalu (obejmujący zakup kasy, mebli, oświetlenia, manekinów, ale koszty prac budowlanych już nie). W pakiecie franczyzowym znajduje się także oznakowanie salonu, materiały marketingowe i system komputerowy. Centrala nie pobiera opłat licencyjnych. Franczyzobiorca i jego pracownicy mogą skorzystać ze szkoleń organizowanych co 6 miesięcy. Warsztaty obejmują kwestie sprzedaży, obsługi klienta, visual merchandising i stylizacji. 
(mt)

 

 

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Małgorzata Tomczak

dziennikarz
Napisz do autora